شناسهٔ خبر: 132470 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه؛

رسالت راهداری و حمل و نقل جاده ای، ایجاد سفری ایمن و بی خطر برای کاربران جاده ای است

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در نشست تخصصی کمیسیون ایمنی راه ها و در آستانه فرا رسیدن ۷ اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل؛ ضمن تبریک این روز گفت: رسالت راهداری، ایجاد سفری ایمن و بی خطر برای کاربران جاده ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان کرمانشاه گفت: هفتم اردیبهشت، روز ملی ایمنی حمل و نقل می‌باشد، نامگذاری این روز با عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل، در جهت نشان دادن اهمیت و افزایش ایمنی تردد جاده ای می‌باشد.

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در چند سال اخیر، با نصب سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای فرعی و اصلی استان و همچنین افزایش آموزش‌های رعایت مقررات ایمنی رانندگی و ترافیکی، در کاهش حوادث جاده‌ای گام‌های مؤثری برداشته است. اما متأسفانه مشاهده می‌شود که رانندگان در نقاطی که دستگاه‌های ثبت تخلفات نصب شده، نکات ایمنی را تا حدی رعایت کرده و مکان‌های که نصب نشده بی‌توجهی کرده و تخلف می‌کنند.

کرمی عنوان کرد: بی‌حوصلگی، بداخلاقی در رانندگی، عدم رعایت حق‌تقدم، نداشتن فرهنگ ترافیکی، سرعت‌های غیرمجاز و ... از جمله مواردی است که حوادث ناگوار جاده‌ای را رقم می‌زند، با تغییر نگرش و نهادینه کردن نگاه اخلاق حرفه‌ای در رانندگی، می‌توان از بروز تصادفات جاده‌ای پیشگیری کرد.

وی افزود: بر اساس تحلیل های کارشناسی در میان علل و عوامل تصادفات ایجاد کننده، تصادفات منجر به فوت، توجه نکردن به جلو ۳۲ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه یا سرعت غیرمجاز ۲۰ درصد و نیز انحراف به چپ ۱۷ درصد، تصادفات جاده ای را تشکیل داده است.

کرمی گفت: متأسفانه بیشتر تصادفات؛ ناشی از مدارا نکردن رانندگان در هنگام رانندگی است که پیامد خوشایندی برای رانندگی ندارد، اما اعتقاد داریم که آموزش نیروی انسانی می‌تواند آمار تلفات جاده‌ای و هزینه‌هایی که کشور برای این تصادفات پرداخت می‌کند را کاهش دهد و آمارها نیز نشان می دهد که آموزش؛ نقش مهمی در کاهش تلفات جاده ای دارد که باید تمرکز را روی آموزش رانندگان بگذاریم.

وی در ادامه افزود: اقدامات فرهنگی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی در راه‌های استان در راستای ایجاد تنوع، علائم هشداری برای کاهش خستگی مسافران و تصادفات به‌صورت مستمر انجام شده و از تمام ظرفیت‌های موجود برای کاهش تصادفات بهره مند شده‌ایم.