شناسهٔ خبر: 132490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته انجام شد؛

شناسایی ۷۵ مورد تجاوز به حریم راه‌های بهار

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در استان همدان رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهار از شناسایی ۷۵ مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های این شهرستان، سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، وحید صفدری گفت: ۷۵ مورد تجاوز به حریم راه‌ها در سال گذشته شناسایی شده که شامل ساخت و ساز، عبور عرضی طولی، نصب تابلو و ساخت راه دسترسی غیرمجاز بوده است.

وی تأکید کرد: سازه‌های غیرمجاز در حریم راه‌های بهار شناسایی و تاکنون ۶۰ مورد اخطار مکتوب، ۱۱۰ اخطار شفاهی، و ۲۸ مورد حکم تخریب برای ساخت و سازهای غیرمجاز این شهرستان صادر شده است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهار تصریح کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

صفدری با بیان این که اگر مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌های شهرستان نشویم، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، گفت: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند همت و عزم ملی بوده که باید تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

وی بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و افزود: مردم فهیم شهرستان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.