شناسهٔ خبر: 132496 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

امضای تفاهم‌ وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی/ابزارهای شناسایی خانه‌های خالی فعال می‌شوند

طرح نهضت ملی مسکن امضای تفاهم‌ وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی، لزوم بسترسازی برای تسلط دانش معماری اصیل بر صنعت ساختمان، بهره‌مندی از بخش‌های دانش‌بنیان دانشگاهی برای ساخت مسکن ارزان قیمت بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

لزوم بسترسازی برای تسلط دانش معماری اصیل بر صنعت ساختمان

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد که با فراهم شدن بستر مناسب برای نقش پذیری قاطع و کامل معماران و تسلط دانش معماری اصیل بر صنعت ساختمان، شاهد روزهای روشن با درخشش معماران معاصر ایران در جهان باشیم.

امضای تفاهم‌ وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی

وزیر راه و شهرسازی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی اساتید، کارکنان و دانشجویان در اراضی این دانشگاه با هم تفاهم امضا کردند.

بهره‌مندی از بخش‌های دانش‌بنیان دانشگاهی برای ساخت مسکن ارزان قیمت

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام خبر احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد در تفاهم با وزارت راه و شهرسازی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع نهضت ملی مسکن از شرکت های دانش‌بنیانی در ارزان سازی قیمت تمام شده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نقش افرینی کنند،‌ حمایت می‌کند.

ابزارهای شناسایی خانه‌های خالی فعال می‌شوند

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: مقرر شد تا شهرداری‌ها و مدیران عامل عمران شهرهای جدید ابزارهای شناسایی خانه‌های خالی را فعال کنند و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون برق، آب و گاز برای شناسایی واحدهای مسکونی خالی به دستگاه‌ها کمک لازم را برسانند.

تدقیق حریم گسل‌های متداخل با کلانشهر تهران و تعیین پارامترهای مهندسی آن

مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با موضوع تدقیق حریم گسل‌های متداخل با کلانشهر تهران و تعیین پارامترهای مهندسی آن به رییس مدیریت بحران، استاندار، شهردار و رییس شورای شهر تهران ابلاغ شد.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان وارد دمشق شد

وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه در راس هیاتی بلندپایه به منظور گسترش روابط اقتصادی دو کشور و تسهیل در تبادلات بانکی و تجاری وارد دمشق پایتخت کشور سوریه شد.

تاکید بر نقش فعال ائمه جمعه کشور در حوزه نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با شرکت در نشست مجازی ائمه جمعه کشور ضمن تشریح بسته تشویقی شهرسازانه از آنان خواست تا هم از طریق تریبون نماز جمعه و هم از طریق امامان جماعت مساجد محلات هدف نوسازی، مردم شهرها را نسبت به مزایای این بسته آگاه کرده و آنان را به نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده ترغیب کنند.

ابلاغ نقشه راه و برنامه‌های اجرایی شهرهای جدید کشور

نقشه راه و برنامه های اجرایی شهرهای جدید کشور با هدف تحقق شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم، رشد تولید» به تمامی شهرهای تابعه در سراسر کشور ابلاغ شد.

رفع فوری تعرض به بیش از ۲ هزار هکتار زمین دولتی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یگان حفاظت در ۱۲ ماه سال گذشته امسال موفق به رفع تعرض فوری از ۲ هزار و ۱۹۰ هکتار زمین دولتی شد.

پرداخت ۱۳ همت تسهیلات ودیعه مسکن به ۲۲۴ هزار ۴۶۰ نفر

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از پرداخت ۱۳ همت تسهیلات ودیعه مسکن به ۲۲۴ هزار و ۴۶۰ متقاضی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

ساخت ۸ هزار واحد مسکونی صنعتی‌ساز در ۸ استان کشور

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت حدود ۸ هزار واحد مسکونی به روش صنعتی‌سازی در ۸ استان کشور خبر داد.

شناسایی ۴۵ هزار خانه خالی در منطقه ۲۲ تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از وجود ۴۵ هزار خانه خالی در منطقه ۲۲ تهران خبر داد و گفت: سازمان های بازرسی و مالیاتی کل کشور به کمک سامانه املاک و اسکان و اعمال قانون مالیات بر خانه های خالی به صورت جدی ورود کنند.

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به تجهیزات روز دنیا مجهز می‌شود

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک گفت: با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی همزمان با رشد و توسعه علمی، فناورانه و مردم پایه، امسال شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به تجهیزات مدرن و روز دنیا مجهز خواهد شد.