شناسهٔ خبر: 132505 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور پیگیری طرح های راه و شهرسازی انجام شد:

سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی به شهرستان اسفراین

بازدید از اسفراین خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی به منظور پیگیری طرح های راه و شهرسازی در شهرستان اسفراین، از پروژه های در دست احداث این شهرستان بازدید و در خصوص تسریع اجرای پروژه‌ها رهنمودهای لازم را ارائه نمود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، در این سفر نیم‌روزی که با حضور دکتر حسین پور، نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی، قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار و شهردار اسفراین و مدیران مرتبط انجام شد، ضمن بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌ اسفراین، جهت رفع موانع، راهکارهایی مرتبط با حوزه های کاری مختلف این اداره کل ارائه شد.
قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در حاشیه بازدید از ۱۰ کیلومتر از احداث باند دوم محور بجنورد به اسفراین اذعان داشت: مبلغ قرارداد این پروژه ۸۵۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال آن در قالب اسناد خزانه و نقدی به پیمانکار پرداخت شده است و مابقی اعتبار تا اتمام پروژه باقی مانده است.
وی اضافه کرد: مشکلات این پروژه تا حدودی مرتفع گردیده است و مشکلات اصلی این پروژه شامل آزادسازی، تملک، مشکلات مربوط به میراث فرهنگی و معارضین راه می باشد که جهت رفع موانع و مشکلات به همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیاز است.
وی تصریح کرد: انشالله در ماه های آینده شاهد کلنگ زنی قطعات بیشتری از این محور هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی همچنین در نشستی که در فرمانداری برگزار شد محور اسفراین به سمت سبزوار، واگذاری قطعات نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت، پیگیری ۳۲ هکتار زمین در راستای حل مشکل طرح نهضت ملی مسکن، بحث های مربوط به پروژه های بازآفرینی اسفراین و همچنین پیگیری مربوط به پلاک ۶۰ را مورد بررسی قرار داد.