شناسهٔ خبر: 132534 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تاکید بر ارتقای ایمنی و صیانت از حریم راه‌های مازندران در جلسه شورای اداری راهداری استان

مازندران درجلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران که با حضور دادستان مرکز استان برگزار شد بر اقدامات گسترده جهت ارتقای ایمنی و صیانت از حریم راه ها تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران ، محمد کریمی دادستان مرکز استان در این جلسه خاطر نشان ساخت : مازندران با توجه به شرایط جغرافیایی خود همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از این رو نباید در چنین استانی شاهد بی نظمی و اختلال در سطح محورها و حاشیه راههای آن باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان توانسته با بکار گیری امکانات و نیروهای مجرب خود گامی ارزنده در جهت ارتقای ایمنی راه ها برداشته و تلاش و کوشش شبانه روزی این مجموعه قابل ستایش و قدردانی است. 

کریمی تصریح نمود: مجموعه قضایی استان به عنوان همیار با دیگر دستگاههای اجرایی از جمله راهداری در تلاش است میزان رضایت مندی مردم شریف میهن را فراهم نماید که این مهم بیش از پیش در اقدامات حوزه راهداری به چشم می آید.

 دادستان مرکز مازندران در این نشست حفظ حریم راه رابه عنوان سرمایه ملی برای آیندگان ضروری دانست و خاطر نشان ساخت: ایجاد یگان حفاظت برای صیانت از حریم راهها در مجموعه راهداری ضروری است و باید این مهم در دستور کار سازمان ذیربط قرار گیرد.

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران نیز در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و حمایتهای همه جانبه دادستان مرکز استان و مجموعه تحت مسئولیت ایشان عنوان نمود: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها، اراضی مجاور حریم راه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  ادامه داد: 1323مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های این استان در یک سال گذشته شناسایی که 1122 مورد اخطار و1110مورد حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها اعمال قانون شد.

جهانیان افزود: اگر مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه های استان نشویم ، در بحث ایمنی جاده ها با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد : ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم ، ایمنی راه های مازندران را به خطرانداخته لذا حفظ و حراست از حریم راه ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که می بایست تمامی دستگاه های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه ها تاکید کرد و افزود : مردم فهیم استان می بایست قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام نمایند.

گفتنی است در این جلسه راهکارهایی جهت تسریع در اجرای اعمال قانون در حوزه حفظ و حراست از حریم راه ها مطرح و مورد تاکید قرار گرفت