شناسهٔ خبر: 132554 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن شهرستان نایین انجام شد؛

تعیین تکلیف الحاق اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نایین

جلسه شورای مسکن شهرستان نایین - اصفهان در جلسه شورای مسکن شهرستان نایین در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، مبحث الحاق اراضی مورد نیاز تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به همراه معاونین این اداره‌کل و رؤسای ذیربط، به منظور پیگیری وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نایین و حضور در جلسه شورای مسکن، به این شهرستان عزیمت کرد.  

در طی این سفر از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نایین بازدید بعمل آمد و وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه در محل مورد بررسی قرار گرفت همچنین در دیدار و گفتگو با عوامل اجرایی طرح، رهنمودهای لازم ارائه شد.

در ادامه با حضور در جلسه شورای مسکن شهرستان نایین که با هدف بررسی وضعیت طرح نهضت ملی مسکن و هم‌افزایی بین دستگاهی تشکیل شد، مباحث خاص و ویژه حوزه مسکن شهرستان (طرح نهضت ملی مسکن)، اراضی تامین شده، الحاق اراضی، پیشرفت فیزیکی، تسهیلات پرداختی و ... مورد بررسی ریزبینانه قرار گرفت.

در این جلسه بر ارائه برنامه زمانبندی برای پروژه‌های آغاز شده تاکید شد تا به این ترتیب کنترل پیشرفت پروژه‌ها با دقت انجام پذیرد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست پیرامون مباحث و تصمیمات اتخاذ شده اظهار داشت: با توجه به ثبت نام حدود دو هزار و ۶۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن نایین و کمبود زمین مورد نیاز، مقرر شد موضوع الحاق ۳۵ هکتار اراضی به محدوده شهر نایین که استعلامات آن بعمل آمده است در اسرع وقت در دستور کار کمیسیون ماده پنج قرار داده شود.  

وی اذعان داشت: به منظور سرعت بخشی به اجرا و تکمیل پروژه ۲۳۶ واحدی این شهرستان که ۱۷۵ واحدِ آن در مرحله اسکلت قرار دارد، برنامه ریزی دقیق برای مراحل اجرا و اتمام این پروژه مورد تاکید قرار گرفت و در رابطه با آن تصمیم گیری شد.  

قاری‌قرآن گفت: تعیین تکلیف واریزی متقاضیان، ارائه برنامه زمانبندی برای پیشرفت پروژه و تدوین تقویم مالی برای متقاضیان متناسب با پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار گرفت.  

وی بیان داشت: مطابق با مشورت اعضای شورای مسکن شهرستان و تصمیم‌گیری بعمل آمده مقرر شد ترتیبی اتخاذ شود تا در الحاق‌های بعدی در صورت امکان، بتوان زمین را به متقاضیان تحویل داد تا آنان نسبت به ساخت اقدام کنند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: پس از تامین زمین در ماه‌های آتی برای شهرهای نایین و انارک قرعه کشی انجام خواهد شد و درخواستی که از این دسته از متقاضیان داریم این است که به اجرا و ساخت مسکن سرعت ببخشند.  

وی ابراز داشت: در خصوص آماده‌سازی اراضی هماهنگی‌هایی با شهرداری بعمل آمد و برای خدمات زیربنایی و روبنایی نیز در استان پیگیری‌هایی شده است تا به لطف خدا در طول زمان اجرا، خدمات هم به پروژه رسیده باشد.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه مخاطبان طرح نهضت ملی مسکن، افرادی هستند که نیازمند مسکن بوده و مستقیما آن را مورد استفاده قرار خواهند داد گفت: زمان تحویل واحدها در شهرستان نایین با توجه به فازبندی‌های مختلف، متفاوت بوده اما با توجه به شرایط فعلی، به لطف خدا در نیمه اول سال ۱۴۰۳ شاهد تکمیل واحدهای احداثی در فازهای اولی این شهرستان خواهیم بود.