شناسهٔ خبر: 132587 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار یزد در شورای مسکن عنوان کرد:

کارگروه تأمین مصالح در یزد راه‌اندازی می‌شود

01.jpg استاندار یزد ازارائه تمام تسهیلات نهضت ملی مسکن به بافت‌های فرسوده استان به منظور بازآفرینی و نوسازی شهرها خبر داد و گفت:تسهیلات بافت‌های فرسوده به منظور بهسازی و نوسازی خانه‌ها در بافت‌های فرسوده به مردم و سرمایه‌گذاران تعلق می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)،دکتر فاطمی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان یزد اظهار داشت:در سال گذشته۴۹جلسه شورای مسکن در استان تشکیل شد که۴۱جلسه آن بنده شخصا حضور داشتم و امسال نیز مرتب جلسات شورای مسکن استان تشکیل می‌شود و این جلسات با رویکرد حل مشکلات و مسائل پروژه های این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه جلسات ستاد بازآفرینی و نوسازی شهر در استان دنبال می‌شود گفت:تاکنون تصمیمات ویژه‌ای در این جلسات در خصوص بافت‌های فرسوده مصوب شده و مشوق های بسیار خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده است. استاندار یزد تصریح کرد:به منظور بازآفرینی و نوسازی شهر تمام تسهیلات نهضت ملی مسکن دراختیار مالکان بافت‌های فرسوده قرار می‌گیرد تا مردم در بافت فرسوده سرمایه‌گذاری نموده و نسبت به بهسازی و نوسازی بافت اقدام نمایند و صاحب مسکن در این مناطق از شهر شوند.

فاطمی تأکید کرد:این اقدام در قالب پروژه‌های انبوه سازی و سایر پروژه‌های نیز قابلیت اجرا دارد و تبلیغات گسترده‌ای توسط شهرداری‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: این امر در همه شهرداری‌های استان توسط شهرداران، دستگاه راه و شهرسازی و دیگر مجموعه های متولی دنبال خواهد شد.

وی در خصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن در حوزه بافت‌های فرسوده، مسکن روستایی و دیگر پروژه ها گفت: جلسات ویژه‌ای توسط شورای هماهنگی بانک‌ها و متولیان امر برگزار می‌شود تا تعهدات بانک‌ها مورد به مورد نسبت به این پروژه پیگیری شود و نهایتا در مدت یک ماه آینده تمام مسائل مربوط به تسهیلات در استان دنبال می‌شود تا پروژه‌ها سرعت بیشتری به خود بگیرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جوانی جمعیت، زوجین و خانواده‌های چند فرزندی در اولویت پروژه‌های مسکن قرار دارند و در روز ملی جمعیت ۳۰ اردیبهشت ماه بر اساس قانون جوانی جمعیت، واگذاری زمین‌ها نیز انجام شود.

دکتر فاطمی با تأکید بر این که در ‌پروژه‌های واجدین شرایط نهضت ملی مسکن نیز که ثبت‌نام نمودند تسریع صورت می‌گیرد گفت: همچنان از پروژه‌ها نیز بازدید انجام خواهد گرفت و پس از آن در دیدار با متقاضیان طرح‌ها توضیحات هر پروژه به مردم داده می‌شود تا افراد به خوبی در جریان روند کار قرار بگیرند.

وی بیان کرد: زمین‌هایی که به صورت مسکن تدریجی و نیمه ساز تحویل مردم می‌شود در قالب تفاهم نامه‌های حقوقی بسیار محکمی تحویل داده می‌شود چرا که این زمین‌ها غیر قابل فروش بوده و تنها جهت ساخت در اختیار واجدین شرایط قرار می‌گیرد.

استاندار یزد از ساخت صنعت شهرها خبر داد و گفت: زمین‌هایی برای واحدهای بزرگ اقتصادی استان در نظر گرفته شده است و زمین‌هایی به این واحدها داده می‌شود تا برای کارگران و کارکنان واجد شرایط خود با شرایط ویژه‌ای مسکن‌ها را بسازند. فاطمی خاطرنشان کرد: پیشنهادات جدید مطرح شده است که برای هیئت محترم دولت و شورای عالی مسکن ارسال خواهد شد که در صورت موافقت می‌توانند هزینه‌های تمام شده مردم را کاهش دهد.

استاندار یزد عنوان کرد: با توجه به اینکه قرار است ۶۰ هزار واحد مسکن ملی در استان ساخته شود کارگروه تأمین مصالح نیز راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم به صورت انبوه مصالح را خریداری کنید و قیمت تمام شده را برای واحدها کاهش دهیم. فاطمی گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌هایی که امسال بر دوش ما قرار دارد موضوع ساخت مسکن است و در صدد هستیم این مسئله را به جد در استان دنبال کنیم.

وی در انتها تاکید کرد: همه مدیران و متولیان این بخش باید تمام وقت پیگیری های لازم را انجام دهند.

مهندس خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان و دبیر شورای مسکن نیز طی سخنانی بر اهتمام بیشتر مبنی بر اجرای مصوبات شورای مسکن اشاره کرد و گفت : بدون تردید با تلاش و کوشش بیشتر و اجرای دقیق مصوبات شورای مسکن استان می توانیم شاهد پیشرفت بیشتر ساخت و ساز در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان باشیم.