شناسهٔ خبر: 132660 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تفاهم سازمان ملی زمین و مسکن برای ساخت حدود ۵ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنایع استان خوزستان

مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از امضای تفاهمنامه مشترک سازمان متبوعش با صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت فولاد خوزستان و فولاد اکسین با ظرفیت حدود ۵ هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن کارکنان این شرکت‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ساخت حدود ۵ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنایع استان خوزستان گفت: در این تفاهمنامه از تمامی ظرفبت‌های قانونی موجود برای تامین مسکن پرسنل این واحدهای صنعتی بهره گرفته شده است.

وی افزود: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در آغاز سال به کارگزاران دولتی، امسال با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود سعی در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن خواهیم داشت. 

مالکی که در جریان سفر رئیس جمهور و دیگر مسوولان دولتی در استان خوزستان به سر می‌برد گفت: براساس تفاهم‌نامه مشترک ما با این شرکت‌های صنعتی مقرر شده این شرکت‌ها اطلاعات کارکنان واجد شرایط برای دریافت مسکن، تامین مالی در قالب آورده این افراد، تسهیل امکان استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات مرتبط و مدیریت فرایند ساخت واحدهای مسکونی از مرحله آماده سازی تا تحویل واحدها را بر عهده داشته باشند.

وی در تشریح تعهدات سازمان ملی زمین و مسکن در این تفاهم‌نامه نیز اظهار کرد: واگذاری زمین مسکونی، کمک به دریافت مجوزهای لازم برای الحاق زمین‌ها به محدوده، پالایش اطلاعات و احراز شرایط اولیه پرسنل شرکت‌های تجاری از جمله تعهدات سازمان ملی زمین و مسکن برای اجرای این تفاهم‌نامه است. 

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن افزود: نمایندگان طرفین تفاهمنامه به زودی برای تشکیل کارگروه اجرایی این توافق معرفی خواهند شد. 

گفتنی است در مراسم امضا و تبادل این تفاهمنامه ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، نعمت اله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و علی محمدی مدیرعامل فولاد اکسین حضور داشتند.