شناسهٔ خبر: 132661 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوی معاون حمل و نقل استان تهران انجام شد؛

اعلام برنامه های استان تهران در روز ایمنی حمل و نقل

روز ایمنی  حمل و نقل در استان تهران معاون حمل و نقلِ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از برگزاری برنامه های متنوع به مناسبت فرارسیدن روز ایمنی حمل و نقل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ یوسف عابدینی معاون حمل و نقل گفت: از روز هفتم اردیبهشت که به نام روز ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده تا پایان هفته آتی برنامه های متنوعی با محوریت این اداره کل و همکاری سایر ادارات شهرستانی و ستادی استان تهران طراحی و برنامه ریزی و اجرایی می گردد.

وی افزود: ثابت شده که انسان، مهمترین  عامل ایجاد  ایمنی در حمل و نقل است. از میان  انواع حمل و نقل، حمل و نقل جاده ای به دلیل ویژگی های خودرو،  مسیرهای تردد (انواع جاده، اتوبان برزگراه و...) و تاثیر قابل توجه نیروی انسانی در هدایت وسیله  نقلیه بسیار بااهمیت است. لذا عمده برنامه های این  معاونت  در روز ایمنی حمل و نقل حول محور عامل انسانی است.  

عابدینی همچنین اظهار داشت: یکی از مهمترین این  برنامه ها برگزاری مانور کنترل دروازه  ای در سطح استان است. این نوع کنترل در طول سال به صورت مقطعی توسط همکاران این  اداره همه روزه و ساعات مختلف شبانه  روز صورت می گیرد؛ اما تا پایان هفته آتی با همکاری و حضور نیروهای شهرستان ها، کنترل وسایل نقلیه عمومی باری و مسافری بدون اعلام عمومی و اطلاع  رسانی قبلی، در مقاطع حساس، ترمینال ها و پایانه ها، محل های عوارضی و طول جاده ها، با امکانات و نیروی انسانی بیشتر و نقاط بیشتر در سطحی وسیعتر به  صورت همزمان انجام خواهد گرفت.

در طول این هفته و به جهت فرهنگسازی در بین کودکان دانش آموز که انشاله رانندگان آینده ما هستند، ضمن حضور در مدارس منتخب حاشیه راه  شهرستان  فیروزکوه و اجرای برنامه آموزشی شاد و مفرح  نسبت به توزیع دویست و پنجاه عدد کیف و جزوه آموزشی با موضوع پیام های ایمنی اقدام می گردد. همچنین تعداد شصت عدد کلاه ایمنی در حاشیه نشست توجیهی موتورسواران متخلف به ایشان اهدا و موتورسیکلت های ایشان با شبرنگ های مخصوص به جهت  آشکار شدن در تاریکی شب و افزایش ایمن سازی تردد و جلوگیری بروز حوادث ناگوار اقدام می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در پایان افزود: نظیر این مراسم با اهدا یکصد عدد کلاه  ایمنی در شهرستان دماوند و پنجاه عدد کلاه ایمنی در شهرستان پاکدشت نیز برنامه ریزی شده که انشاله  برگزار خواهد شد.  و در طول این هفته با ارسال پیامک هایی با موضوعات مرتبط به رانندگان ناوگان باری و مسافری و همچنین راکبین موتور سوار با هدف فرهنگسازی و بازآموزی و یادآوری اقدام می‌شود.

گفتنی است با توجه به اهمیت حفاظت از شبکه حمل و نقل به صورت پاک و سالم و بارویکرد پیشگیرانه؛ و مدیریت این فضا و برشمردن دو موضوع ایمنی و امنیت از ویژگی های بدیهی شیوه های حمل و نقل؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1395 هفتم اردیبهشت را روز «ایمنی حمل و نقل» نامگذاری و در تقویم رسمی کشور به ثبت رسانید.