شناسهٔ خبر: 132716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مجلس شورای اسلامی از پروژه بزرگراه خواجه - ورزقان

بازدید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مجلس شورای اسلامی از پروژه بزرگراه خواجه - ورزقان

بازدید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده مجلس شورای اسلامی، مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان از روند پیشرفت فیزیکی قطعه ۵ پروژه بزرگراه خواجه-ورزقان-آقابابافرامرزی بازدید و در جلسه آخرین وضعیت پروژه مذکور در محل فرمانداری ورزقان شرکت کردند.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)، برای بهره‌برداری از باند رفت قطعه اول، عملیات خاکبرداری ۲.۴۵۵.۰۰۰ متر مکعبی، ۲۵۹ هزار مترمکعب خاکریزی، ۲۶ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۴۲ هزار تن آسفالت انجام گرفته است.

یادآور می‌شود سایر قطعات این بزرگراه (۲، ۳ و ۴) که با حمایت شرکت ملی صنایع مس ایران و همسو با مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت ساخته شده است، در دو سال گذشته باهمکاری این شرکت به بهره‌براری رسید.

امیر بخشی زاده مدیر کل راه و شهرسازی در این جلسه افزود: ورزقان به لحاظ موقعیت استراتژیک خود در منطقه و ادامه این مسیر تا نوردوز به عنوان کریدور بین المللی و راه دسترسی و اتصال استان به اوراسیا و کشورهای اروپایی حائز اهمیت بوده و شرکت ملّی صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون در راستای برنامه ریزی استراتژیک خود در جهت توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی منطقه، تکمیل این بزرگ راه را جزو اولویت های اصلی خود دانسته و با تأمین اعتبار مالی آن در به سرانجام رسیدن این پروژه، نقش کلیدی خود را در منطقه ایفا می کند.