شناسهٔ خبر: 132739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک ماهه اول سال جاری صورت گرفت؛

جابه‌جایی بیش از ۲۵۰ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

مازندران-خادمی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از جابجایی ۲۵۳ هزار و ۸۳۹ نفر مسافر در استان از ابتدای سال تا پایان فروردین ماه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با تعداد ۲۹۷ هزار و۶۰۷ نفرمسافر حدود (۱۴درصد) کاهش داشته است و عمده دلیل کاهش مسافران در فروردین ماه سال جاری بدلیل همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، عیسی خادمی اظهار داشت: جابجایی ۲۵۳هزار و ۸۳۹ نفر مسافر در قالب ۵۵ هزار و ۳۵۷ سفر انجام شده است و از این تعداد مسافر؛ تعداد۵۷ هزار و ۳۶۵ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس و ۲۹ هزار۱۷۱ نفر با مینی بوس و ۱۳۳ هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند .

وی افزود: فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است، توصیه می‌گردد از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر ، رانندگان حرفه ای ، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند ، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل استفاده نمایند .

عیسی خادمی ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در جابجایی مسافر تاکید کرد و افزود : سیاست این اداره کل، حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود .

وی در ادامه خاطر نشان ساخت : در بخش جا بجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به آن ها ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است .

خادمی گفت: در سیستم حمل‌ونقل زمینی ، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت قوانین حمل ونقل هستند .

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: در مازندران۲۱۰ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند .

وی در پایان افزود : مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافربین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی گردد .