شناسهٔ خبر: 132761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی استان خبر داد؛

تحویل ۳ هزار مسکن نهضت ملی تا خرداد امسال در آذربایجان شرقی

افتتاح مدیر کل راه وشهرسازی استان آذربایجان شرقی از تحویل ۳ هزار مسکن نهضت ملی تا خرداد امسال در این استان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن، معاونین و کارشناسان املاک و مسکن اداره کل برگزار شد.

امیر بخشی زاده مدیر کل راه  وشهرسازی در این جلسه اظهار کرد: حدود ۲۸۵ هزار نفر در آذربایجان شرقی برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد کمتر از ۴۵ هزار نفر تایید شدند که فقط درخواست ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی موثر بود.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت در نهضت ملی مسکن تامین زمین و معرفی به تسهیلات بانکی است ادامه داد: هزینه ساخت مسکن به عهده متقاضیان است متاسفانه در استان ما تعداد متقاضیانی که توانایی پرداخت هزینه اولیه را داشته باشند بسیار کم است.

بخشی زاده افزود: برای کمک در تامین مسکن به مردم در راستای این موضوع کار بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی را در قسمت‌های مختلف شهرهای جدید و بالای ۱۰۰ هزار نفر و همچنین زیر ۱۰۰ هزار نفر را شروع کرده‌ایم که مسئولیت شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به عهده بنیاد مسکن استان است.

وی گفت: علی‌رغم اینکه وظیفه استان ما تحویل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است ما در عرض این دو سال کار ۷۴ هزار واحد مسکونی نهضت ملی را به پایان رساندیم.

مدیر کل راه  وشهرسازی استان خاطرنشان کرد: ۷ هزار هکتار زمین را برای این کار تامین کردیم که این امر روندهای خاص مانند اخذ مجوزهای لازم و مطالعات شهری، تغییر کاربری و واگذاری زمین دارد.

وی مطرح کرد: بیشترین متقاضی در تبریز در شهر جدید سهند است، ما ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین را طی دو سال تامین کردیم که بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین مسکونی داریم و این تعداد صرفا پاسخگوی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است.

 بخشی‌زاده تشریح کرد: متقاضیانی که خودآورده و سرمایه کمی دارند دست و پای ما را بستند و با این حال تلاش خواهیم کرد تا خرداد امسال حدود ۳ هزار واحد مسکونی را با کمک‌های خود مردم ارائه دهیم.