شناسهٔ خبر: 13277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخصیص بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل محور دیلم - گناوه در بوشهر

عمليات طرح باند دوم محور دالكی – كنارتخته استاندار بوشهر از اختصاص مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال به طرح بزرگراه راه دیلم - گناوه در سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌كل راه و شهرسازي استان بوشهر در بازديدي كه مصطفي سالاري استاندار بوشهر به همراه معاون عمرانی استانداری، فرمانده سپاه امام صادق (ع) و مدیرکل راه وشهرسازی استان بوشهر از روند اجرایی بزرگراه دیلم به گناوه داشتند بیان کرد: در مناطق مختلف استان بوشهر طرح بزرگراهی در دست اجرا است که تا دو سال آینده تکمیل می‎شود.

سالاری با بیان اینکه طرح‎های بزرگراهی با مشارکت وزارت نفت تکمیل می‎شود گفت: محور بزرگراهی دیر به بوشهر که پیشرفت مناسبی دارد امسال با تأمین اعتبارات مورد تعهد وزارت نفت ساخت آن تسریع می‏‌یابد.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای باند دوم محور دالکی به کنارتخته افزود: برای اجرای این محور ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است که تکمیل این محور نقش مهمی در افزایش ایمنی مسیر بوشهر به فارس دارد.

سالاری با اشاره به محور برازجان - گناوه گفت: این محور نیز دارای پیشرفت فیزیکی بالایی بوده که بیش از ۹۰ درصد آن زیر بار ترافیک می‎رود.

وی با اشاره به محور بزرگراهی دیلم به گناوه نیز ادامه داد: این محور که یک‎هزار میلیارد ریال  در سفر رئیس جمهور به بوشهر برای تکمیل آن تخصیص یافت به زودی تکمیل می‎شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این محور امسال تکمیل می‎شود گفت: برای تکمیل این محور ۵۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است که خوش‌بین هستیم بر اساس برنامه تعیین شده تکمیل شود.

سالاری با تأکید براینکه در بخش‎های مختلف این محور، کارگاه‎های راهسازی بسیار فعال و وضعیت مطلوبی دارد بیان کرد: از مسیر بندر امام حسن(ع) به سمت مرز استان خوزستان کارگاه اگرچه فعال شده اما تاکید شد که سرعت بیشتری پیدا کند تا هفته آینده مردم سرعت این پروژه را دراین بخش ببینند.

وی گفت: بنا به قولی که به مردم شریف شهرستان‌های گناوه و دیلم داده‌ایم خوشبین هستیم که بتوانیم بخش اعظم این مسیر به خصوص نقاط حادثه‌خیز آن را تا پایان سال برطرف، تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

محور شهرستان گناوه - دیلم، استان بوشهر را به استان خوزستان وصل کرده و از محورهای ارتباطی استان‌های جنوب غربی و غرب کشور به سواحل خلیج فارس به شمار می‌رود./

نظر شما