شناسهٔ خبر: 132798 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اجرایی رئیس جمهور:

ساخت سالانه یک میلیون مسکن در دستور کار است

معاون ریئس جمهور معاون اجرایی رئیس جمهور گفت:تحقق وعده دولت برای ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی و تحویل آن به متقاضیان به صورت جدی در دستور کار است.

محسن منصوری روز شنبه در بازدید از واحدهای مسکونی در حال احداث نهضت ملی در گچساران افزود: احداث طرح های نهضت ملی مسکن در بسیاری از مناطق کشور آغاز شده است و روند اجرایی مطلوبی دارد.

وی روند ساخت ۲۸۸ واحد نهضت ملی مسکن در گچساران را که امروز از آن بازدید صورت گرفت، مطلوب ارزیابی کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه روند ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در برخی موارد جلوتر از ایجاد زیرساخت های مورد نیاز بوده است، تاکید کرد: امید می رود با تلاش همه مسئولان زمینه تامین اعتبار برای ایجاد امکانات مورد نیاز سکونت در سایت های نهضت ملی مسکن فراهم شود.

منصوری با اشاره به اینکه تامین زمین محل احداث از موانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد است ابراز امیدواری کرد: با تلاش مضاعف و جهادی مسئولان محلی زمینه گره‌گشایی از این نقیصه فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: هم اکنون بیش از ۹ هزارو ۳۷۵ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است.

محمد راستا عنوان کرد: سهمیه کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سال نخست احداث ۱۰ هزار واحد تعیین شده است.

وی تاکید کرد: سبز بودن فرم «ج» متقاضی به این معنا که از ابتدای انقلاب تاکنون از امکانات دولتی یا یارانه‌ای بخش مسکن و زمین و وام مسکن استفاده نکرده باشد ، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و نداشتن مالکیت خصوصی املاک یا مسکن از جمله شروط اولیه ثبت نام در این طرح است.

راستا اظهار کرد: یکهزارو و ۷۳۰ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران در حال ساخت است که این تعداد مسکن ملی در مناطقی مانند خنگ بنار، کارکنان و جاده پازنان در زمینی به مساحت بیش از ۱۶ هکتار در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:به منظور ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی تعیین شده است.

وی عنوان کرد: این تسهیلات با ۲ سال دوره تنفس پرداخت می شود.

راستا تاکید کرد: اشتغال موقت شماری از دانش آموخته های ساخت و ساز و کنترل قیمت مسکن و تامین سرپناه مناسب برای اقشار کم درآمد از مزایای این طرح است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.