شناسهٔ خبر: 132814 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست بانک مسکن:

قرارداد حدود ۲۳۷ هزار واحد طرح نهضت ملی منعقد شد

نهضت ملی مسکن سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۲۳۶ هزار و ۸۴۵ واحد مسکونی به مبلغ ۸۰ هزار و ۳۹۲ میلیاردتومان در آن بانک خبر داد.

علی عسکری سرپرست بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روند ارایه تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را به متقاضیان تایید شده اعلام کرد و گفت: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۹۴۶ هزار و ۹۹۴ نفر در بانک مسکن افتتاح حساب کردند.

سرپرست بانک مسکن میزان واریزی به حساب سازندگان را معادل ۶۲هزار و ۷۳۱ میلیاردتومان عنوان کرد و افزود: تاکنون از محل آورده متقاضیان معادل ۲۴ هزار و ۱۸۵ میلیاردتومان و از محل تسهیلات معادل ۳۸ هزار و ۵۴۶ میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده است.

عسکری میزان قراردادهای تسهیلاتی منعقده در بانک مسکن را معادل ۲۳۶ هزار و ۸۴۵ واحد مسکونی به  مبلغ ۸۰ هزار و ۳۹۲ میلیاردتومان برشمرد.

گفتنی است، در طرح نهضت ملی مسکن تمامی بانک‌ها مکلف به ارایه تسهیلات به متقاضیان شدند. بر اساس قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها باید سالانه ۳۶۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات خود را به طرح نهضت ملی مسکن ارایه بدهند که در این خصوص بانک مسکن به تعهدات خود در ارایه تسهیلات به بخش مسکن عمل کرده است.