شناسهٔ خبر: 132822 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

ایجاد بستر اشتغال برای ۲ هزار و ۴۷۲ نفر در کارگروه های امور زیربنایی گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از ایجاد زمینه اشتغال برای دو هزار و ۴۷۲ نفر در استان در کارگروه های امور زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری و آمایش سرزمین در سال ۱۴۰۱خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۰ جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری و آمایش سرزمین در قالب ۵۰۸ مصوبه طرح تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: عمده درخواست های مطرح و تصویب شده در کارگروه های امور زیربنایی استان، متعلق به درخواست های احداث یا توسعه فعالیت های حوزه صنعت و معدن بوده که ظرفیت اشتغال ۹۵۲ نفر را در گلستان ایجاد کرده است.

وی افزود: احداث یا توسعه واحدهای مرغداری نیز با ایجاد اشتغال برای ۸۸۸ نفر بیشترین مصوبات جلسات کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری و آمایش سرزمین گلستان در سال ۱۴۰۱ است.

ملک گفت: تصویب طرح های درخواست داخل حریم، احداث یا توسعه واحدهای دامداری و فعالیت های مرتبط با دامداری، احداث یا توسعه فعالیت های گردشگری و احداث یا توسعه واحدهای گلخانه یا مستحدثات مرتبط با فعالیت های مکمل کشاورزی از دیگر مصوبات این کارگروه در سال گذشته بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: این طرح ها مجموعاً با ۲۵ همت سرمایه گذاری خصوصی میزان اشتغال دو هزار و ۴۷۲ نفر را در استان ایجاد کرده اند.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱، هفت جلسه کمیسیون ماده پنج در قالب ۲۴۲ مصوبه با هدف رونق فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری برگزار شد.