شناسهٔ خبر: 13283 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سپاسی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

پایان عملیات بازگشت زائران به میهن / فرودگاه اصفهان میزبان آخرین پرواز انتقال حجاج

حجاج سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور از ورود ۱۷۰۳ زائر سرزمین وحی به کشور در امروز خبر داد و گفت: با احتساب پروازهای امروز عملیات بازگشت زائران به پایان می‌رسد.

منوچهر سپاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز عملیات بازگشت حجاج از سرزمین وحی به کشورمان به پایان می‌رسد، اظهار کرد: امروز یک هزار و ۷۰۳ زائر بیت ‌الله الحرام با ۹ پرواز وارد سه فرودگاه بین المللی امام خمینی، اصفهان و یزد می‌شوند که سهم فرودگاه امام ۳ پرواز، فرودگاه اصفهان ۸ پرواز و فرودگاه یزد نیز یک پرواز است.

وی گفت: آخرین پرواز زائران سرزمین وحی امروز بعد از ظهر وارد فرودگاه بین المللی اصفهان می‌شود و بدین ترتیب علمیات بازگشت حجاج به کشور خاتمه می‌یابد.

سپاسی با بیان اینکه عملیات بازگشت حجاج ایرانی از ۶ مهرماه آغاز شد و تا امروز ادامه داشت افزود: در طول این مدت و با احتساب پروازهای امروز در مجموع ۶۴ هزار و ۹۹۷ نفر با ۲۲۳ پرواز وارد کشور می‌شوند که این آمار مربوط به حجاج و کارکنان بعثه و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: در سال جاری پروازهای حج توسط سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و سعود و از ۱۹ فرودگاه امام خمینی(ره)، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، ارومیه، ساری، گرگان، اهواز، رشت، بندرعباس، کرمان، کرمانشاه، یزد، بوشهر، اردبیل، زاهدان، زنجان و همدان انجام شد.

وی با بیان اینکه فرودگاه‌ بین‌المللی امام خمینی با اعزام و پذیرش حدود ۲۰ هزار زائر پرترددترین فرودگاه حج و فرودگاه اردبیل با اعزام و پذیرش حدود ۴۶۰ زائر کم‌ترددترین فرودگاه حج بودند گفت: عملیات انتقال حجاج نیز از یکم تا ۲۶ شهریورماه با انجام ۲۲۲ پرواز صورت گرفت که در این مدت به طور میانگین روزانه ۲۵۰۰ زائر با ۸ پرواز به سرزمین وحی اعزام شدند./

نظر شما