شناسهٔ خبر: 132833 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

برگزاری ۴۶ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان اصفهان طی یک سال

محمد بناییان - اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۴۶ جلسه کمیسیون ماده پنج در ۱۲۴ نشست برگزار و ۷۵۰ مصوبه در آن بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اهتمام ویژه و برنامه ریزی منسجم جهت برگزاری جلسات مرتبط و رفع مشکلات و موارد حوزه شهری استان اظهار داشت: از جمله وظایف این معاونت در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج در استان است.  

وی اذعان داشت: در سال ۱۴۰۱ مطابق با برنامه‌ریزی‌هایی که بعمل آمد جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی کمتری نسبت به قبل برگزار شد.  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در یکسال اخیر ۱۸ نشست گروه کاری تلفیق زیربنایی در استان اصفهان برگزار شد که برآیند آن ۶۶۲ مصوبه بوده است.  

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ هشت جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست در استان برگزار شده که ۷۳۰ مصوبه داشته است، همچنین هفت نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با ۴۰۹ مصوبه برگزار شده است.  

بناییان در خصوص جلسات کمیسیون ماده پنج استان اصفهان عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۴۶ جلسه کمیسیون ماده پنج در ۱۲۴ نشست برگزار و ۷۵۰ مصوبه در آن بررسی شد این در حال است که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۳ جلسه در ۸۵ نشست برگزار و ۵۰۵ مصوبه مورد بررسی قرار گرفته بود.  

وی عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی بعمل آمده برای برگزاری جلسات، حداقل یک جلسه کمیسیون ماده پنج در ماه برای بررسی موارد کلانشهر اصفهان برگزار خواهد شد و برای شهرهای با جمعیت بالای ۳۰۰ هزار نفر هر دو ماه و برای شهرستان‌های با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت هر سه ماه و به همین ترتیب متناسب با جمعیت شهرستان جلسات اختصاص داده شده است.