شناسهٔ خبر: 132836 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تامین زمین برای ساخت مسکن ۱۹۱ نفر از اقشار ویژه استان اصفهان

محمد کیانی - اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از تامین اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۹۱ واحد مسکونی اقشار ویژه استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

محمد کیانی معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ اظهار داشت: معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان واگذاری اراضی به اقشار ویژه و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی و تامین اراضی در جهت ساخت مسکن در راستای سیاست‌های دولت را در سطح استان پهناور اصفهان در کنار سایر اقدامات و وظایف، پیگیری و به انجام می‌رساند.  

وی در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای تامین مسکن اقشار ویژه (آزادگان، جانبازان بالای ۲۵ درصد، خانواده معظم شهدا و فرزند جانبازان بالای ۷۰ درصد) استان گفت: در سال ۱۴۰۱ اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۹۱ واحد مسکونی ویژه این اشخاص در سطح استان اصفهان تامین شد.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در یکسال اخیر جمعاً اراضی مورد نیاز با کاربری مسکونی معادل یکهزار و ۲۲۰ واحد مسکونی واگذار شده است.  

وی بیان داشت: در استان اصفهان واگذاری بیش از ۶۰ هکتار اراضی غیرمسکونی شامل اداری، تجهیزات شهری، خدماتی، درمانی و بهداشتی، صنعتی و مذهبی و ... انجام پذیرفته است.  

کیانی خاطرنشان کرد: در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم ۵ هزار هکتار زمین با اداره منابع طبیعی تحویل و تحول شده است.