شناسهٔ خبر: 132859 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شواری تامین مسکن مطرح شد؛

لزوم بسیج همه امکانات برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن/ رصد روند اجرای طرح نهضت ملی در ۴۲ شهر آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه ویژه همه نهادهای مسوول در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: همه امکانات باید در این خصوص در استان بسیج شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین برنامه های دولت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که باید در این خصوص همت ویژه ای داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اختصاص زمین با استفاده از همه ظرفیت ها در همه شهرها و حتی مناطق روستایی از جمله مهمترین اقداماتی است که باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: اجرای طرح‌های زیرساختی و ارائه خدمات توسط شرکت های خدمات رسان از دیگر اقداماتی است که در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه دار کردن مردم استان با اهتمام ویژه باید انجام شود.

معتمدیان اظهار کرد: همچنین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، همکاری بانک ها در اعطای تسهیلات بسیار ضروری است و می‌تواند در سرعت بخشیدن به اجرای طرح بسیار موثر باشد.

وی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه در همه حوزه ها را می طلبد و باید در همه حوزه ها با کار جهادی، زمینه ارائه خدمات روزافزون فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۴۲ شهر استان مورد بررسی و رصد دقیق قرار دارد تا مشکلی در اجرای این طرح وجود نداشته باشد.

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: اراضی تامین شده در ۴۲ شهر آذربایجان غربی ظرفیت ساخت ۲۸۵ هزار و ۸۵۵ واحد مسکونی را دارد.

حمزه‌لو یادآور شد: ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی شامل تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، گفت: در راستای خانه‌دار شدن آحاد مختلف مردم مسائل و حل مشکلات ۱۱ تعاونی مسکن مهر در استان در اولویت بوده و این امر با جدیت پیگیری می‌شود.

حمزه‌لو اظهار داشت: ۶۳۶ واحد باقی مانده طرح مسکن مهر در استان است که مشکلات آنها پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این تعداد واحد مسکونی در قالب ۱۱ تعاونی در استان هستند که باید مسائل این تعاونی‌ها پیگیری و حل و فصل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: متقاضیان واحدهای مسکن مهر تا ابتدای خرداد نسبت به تقسیط اقساط اقدام کنند در غیر این صورت نرخ سود وام آنها با نرخ آزاد محاسبه می‌شود و اداره کل تعاون نسبت به اتمام واحدهای باقی مانده اقدام کنند.

وی تاکید کرد: دستگاهای خدمات رسان نیز نسبت به خدمات رسانی در سایت‌های مساکن مهر اقدام کنند.

حمزه لو بیان کرد: اولویت و سیاست ما پشتیبانی از تولید مسکن در عرصه‌های گوناگون همراه با تامین خدمات مورد نیاز مطابق استانداردهای شهرسازی است.