شناسهٔ خبر: 132873 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

اجرای طرح ایمن سازی در ۲۸ مدرسه حاشیه راه استان همدان

طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان در ۲۸ مدرسه در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، صفر صادقی راد گفت: در اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیکی به دانش آموزان مدارس حاشیه راه های استان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی با مقررات ایمنی و عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و به ویژه جاده ها آشنا می شوند. ️

وی افزود: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار این اداره کل در راستای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک، آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها است. صادقی راد تأکید کرد: در این طرح آموزش و آگاه سازی دانش آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده ها، وسائل نقلیه و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آموزش داده می شود.

مدیرکل راهداری استان همدان تصریح کرد: علاوه بر آموزش دانش آموزان، اقداماتی نیز برای آشکارسازی مدارس حاشیه راه ها شامل اجرای شیار لرزاننده عرضی، نصب تابلو سبقت ممنوع ۵۰۰ متر قبل و بعد از مدارس، خط کشی، نصب چراغ چشمک زن، نصب تابلو عبور دانش آموزان و ایجاد سرعتکاه انجام شده است.

این مسئول گفت: در این طرح دانش آموزان زیر پوشش دوره های آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی جاده ای قرار می گیرند و اقلام کمک آموزشی همچون دفتر، کیف مدرسه با نوار شبرنگ، لوازم التحریر( مزین به شعارهای ترافیکی ) نیز بین دانش آموزان توزیع می شود.