شناسهٔ خبر: 132895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام عنوان شد:

تلاش مضاعف برای تکمیل پروژه های محور ایلام- مهران برای حضور زائران اربعین

دیدار مدیرکل و معاونین راه و شهرسازی استان ایلام با نماینده ولی فقیه در استان.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از تلاش مضاعف برای تکمیل پروژه های محور ایلام- مهران برای حضور زائران اربعین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، فرشاد دوستی مدیرکل این دستگاه اجرایی در دیدار با نماینده وای فقیه در استان و امام جمعه به پروژه های بزرگ حوزه راهسازی دراستان اشاره کرد و افزود: طرح های بزرگ راهسازی در استان فعال می باشند که با توجه به در پیش بودن اربعین هم اکنون تمرکز راه و شهرسازی استان به تکمیل بزرگراه ایلام- مهران معطوف شده و پیگیر پرداخت مطالبات پیمانکاران این مسیر و تأمین اعتبار تکمیل این پروژه ها هستیم.

وی تکمیل تونلهای اول و دوم و مسیر بعد از تونل دوم و تثبیت قطعه رانشی محدوده تقاطع روستای ماربره و راهسازی قطعه برگشت منطقه کنجانچم را از پروژه های باقیمانه بزرگراه ایلام- مهران برشمرد و افزود: لاینینگ ( پوشش بتونی سقف و دیوارها) تونل اول محور ایلام- مهران که طول آن ۸۴۰ متر است آغاز شده و در تلاش هستیم تا اربعین در صورت تأمین اعتبار عملیات لاینینگ این تونل به پایان برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در ادامه به اتمام لاینینگ تونل دوم راه کربلا به طول ۷۴۰ متر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پیمانکار مشغول احداث جداول هدایت آب و عملیات زیر سازی و رو سازی مسیرداخل تونل و راههای طرفین آن است و در قطعه رانشی نیز در حال تثبیت رانش زمین در منطقه است.

وی از تونل کبیرکوه به عنوان یکی دیگر از طرح های بزرگ راهسازی استان اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک عملیات اجرایی این تونل و تونلهای فرعی و راههای طرفین آن به اتمام می رسد

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و خاطر نشان کرد با توجه به پرداخت ۴۰ میلیون تومان سهم آورده اولیه توسط نزدیک به ۳ هزار  نفر از ثبت  نام شدگان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ( ره) عملیات اجرایی و ...  احداث این واحدها با پیشرفت مناسب در حال اجرا هستند.

فرشاد دوستی افزود: در شهرهای مهران و دهلران که فعلا با مشکل تأمین زمین مواجه نیستیم با پی گیری به عمل آمده مجوز احداث واحدهای مسکونی ویلایی از طرف وزارت راه و شهرسازی برای این شهرها صادر شدو روزهای گذشته فاز اول ۶۵۰ واحد مسکونی ویلایی در قالب «طرح نهضت ملی مسکن» در شهرستان دهلران کلنگ زنی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه به اقدامات حوزه املاک و حقوقی اشاره کرد و گفت: علاوه بر تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن استان، یکی از کارهای بزرگ دولت ساماندهی خانه هایی بود که در زمینهای تصرفی دولت بنا شده بودند با اقدامات معاونت املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان تا کنون بیش از دو هزار از این واحدهای مسکونی سند دار شده تا ساکنین این ساختمانها بتوانند نسبت به نوسازی و مقاوم سازی املاک خود اقدام کنند.

وی در ادامه  افزود:  در حوزه معماری و شهرسازی به دنبال اجرای قانون در کمیسیون ماده ۵ و جلوگیری از ساخت و سازهای خارج از طرح های جامع شهری در راستای احقاق حقوق شهروندی هستیم و امیدواریم شهرداریها و سایر دستگاههای مرتبط راه و شهرسازی استان را برای این مهم یاری کنند.