شناسهٔ خبر: 132902 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نخستین نشست کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور مطرح شد؛

طرح جامع پایانه مرزی ریمدان اجرایی می‌شود

نشست کارگروه مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی از اجرایی شدن طرح جامع پایانه مرزی ریمدان بر پایه دستورالعمل ساماندهی و تقویت مدیریت مبادی ورودی و خروجی مرزهای زمینی و مصوبه شورای ساماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امین ترفع مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی از اجرایی شدن طرح جامع پایانه مرزی ریمدان بر پایه دستورالعمل ساماندهی و تقویت مدیریت مبادی ورودی و خروجی مرزهای زمینی و مصوبه شورای ساماندهی خبر داد و گفت: عملیات اجرای پایانه مرزی ریمدان در استان سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

 ترفع در نخستین جلسه کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور که در ساختمان دادمان برگزار شد، گفت: آخرین وضعیت طرح جامع پایانه مرزی ریمدان که در بیست و هشتمین جلسه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور تصویب شد، از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تشریح و مقرر شد عملیات اجرایی طرح جامع پایانه مذکور بر پایه مفاد دستورالعمل ساماندهی و تقویت مدیریت مبادی ورودی و خروجی مرزهای زمینی کشور مصوب شود.

همچنین کار ویژه مرز شورای امنیت کشور انجام پذیرد و تعامل و هماهنگی لازم به‌منظور تأمین نیازمندی‌های اولیه دستگاه‌های مستقر در مرز از جمله گمرک برای آغاز فعالیت تجاری معمول شود.

وی با اشاره به دیگر دستورکارهای این نشست افزود: به عنوان دومین دستورکار نشست، آخرین وضعیت و مشکلات پایانه مرزی قدیم آستارا و اقدامات انجام شده برای پایانه مرزی جدید توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تشریح و بر لزوم بازسازی و تعمیر پل قدیم و تسریع اقدامات پیرامونی تأکید شد.

وی در پایان تصریح کرد: در این نشست همچنین مشکلات پایانه مرزی نوردوز شامل گیت گذرنامه، جانمایی محل X-RAY طرح و با توجه به ارائه طرح جامع بازنگری شده پایانه مزبور توسط سازمان مسؤل، موضوع به عنوان دستورکار جلسات آتی کارگروه لحاظ خواهد شد.