شناسهٔ خبر: 132958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی فروردین ماه ثبت شد؛

تردد بیش از ۹ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی/ ثبت ۶۱ هزار و ۹۷۳ تخلف سرعت

تردد های جاده ای استان كرمان  در نوروز امسال 18 درصد  افزايش داشته است تردد ۹ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۳۸۱ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی طی فروردین ماه به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در این مدت بیش از ۸۷۵ هزار وسیله نقلیه وارد و بیش از ۹۵۰ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شدند که در مقایسه با سال گذشته به ترتیب ۱.۶۲ درصد کاهش و ۵.۲۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

مشتری همچنین میزان تخلف ثبت شده توسط دوربین های ثبت تخلف در یک ماه فروردین را ۶۱ هزار و ۹۳۷ مورد برشمرد و گفت: پرترددترین محور  در این مدت، بجنورد - شیروان و بالعکس با ثبت بیش از ۶۴۹ هزار تردد وسیله نقلیه بوده است.

وی افزود: بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور،  چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس پرترددترین و صفی آباد – گراتی و بالعکس کم ترددترین محور بوده است.

وی محور میامی – گرمه ( گرمه )  را دارای بیشترین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین ذکر و اظهارکرد: در این بازه زمانی، محور چمن بید – گرمه و بالعکس دارای بیشترین سرعت متوسط تردد و بیشترین درصد تخلف سرعت غیرمجاز بود. 

این مسئول، ساعت اوج تردد در فروردین ماه امسال را ۱۷  تا  ۱۹ دانست و ادامه داد: بیشترین درصد تخلف فاصله غیرمجاز در محور چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس ثبت شد.