شناسهٔ خبر: 133016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۱ انجام شد؛

برگزاری ۷ جلسه کمیسیون ماده ۵ با ۲۴۲ مصوبه در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد هفت جلسه کمیسیون ماده پنج در قالب ۲۴۲ مصوبه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن، شهرسازی و کمیسیون ماده پنج دراستان از جمله وظایف معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ براساس برنامه ریزی‌هایی که بعمل آمد و به منظور تسریع دررفع مشکلات شهری، جلسات  کمیسیون ماده پنج با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به سنوات قبل برگزار شد.

ملک ادامه داد: در سال گذشته هفت جلسه کمیسیون ماده پنج در استان برگزار و ۲۴۲ مصوبه اخذ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: همچنین در این بازه زمانی هشت  جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده پنج به صورت منظم در حوزه معاونت شهرسازی و معماری اداره‌ کل راه و شهرسازی استان تشکیل شده است.  

وی همچنین تصریح کرد: از اهم این مصوبات می توان به بررسی مباحث نهضت ملی مسکن و مولد سازی اشاره کرد.  

ملک در ادامه گفت: شهرستان گنبد با ۵۰ پرونده در جلسات کمیته فنی  بیشترین تعداد جلسات و مصوبات را از میان شهرهای استان داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: شهرستان گرگان با ۴۸ فقره و شهرستان بندرگز با ۲۷ فقره به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.