شناسهٔ خبر: 133034 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هراز:

لکه‌گیری و روکش آسفالت محور هراز در دستور کار قرار گرفت

مازندران رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هراز اظهار کرد: به منظور افزایش ضریب ایمنی کاربران جاده ای لکه گیری و روکش آسفالت محور هراز محدوده امامزاده هاشم تا تونل وانا با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، علی نوری پور رئیس اداره  راهداری و حمل و نقل جاده ای هراز اظهار کرد: محورهراز به دلیل شرایط جغرافیایی و جاذبه های فراوان گردشگری  و همچنین به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب همواره پذیرای مسافران بی شماری است که به این استان رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می کنند.

وی گفت: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهدافی که این اداره کل برای دستیابی به آن تلاش می کند مطالعه و فراهم کردن طرح های لازم برای انجام و اجرای رویه های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

نوری پور در ادامه خاطر نشان کرد: این اداره علاوه برروکش آسفالت راههای حوزه استحفاظی به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی مرمت و اجرای گارد بلوک سنگی به طول ۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال نیز در دست اجرا است.

نوری پور در ادامه به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره و تصریح کرد: اقدامات ایمن سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی تونل ها، اجرای روشنایی نقطه ای،ریزش برداری و پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها ، شانه سازی ،رنگ آمیزی پایه های تابلو و نرده های پل ، آشکار سازی نقاط پر تصادف ، نصب انواع علائم اخطاری قوس ، مسیرنما و خطر نما ، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل ، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره  است.