شناسهٔ خبر: 133047 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن:

آسیب شناسی شهرهای جدید انجام شد

سادات مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن با حضور در برنامه زنده ثریا گفت: کل حاکمیت باید کلان‌پروژه مسکن را حمایت کند. همچنین ابعاد این کلان پروژه و تفاوت‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن بایستی برای مردم روشن شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید جواد سادات فیرزنی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن با حضور در برنامه زنده ثریا گفت: کل حاکمیت باید کلان‌پروژه مسکن را حمایت کند.

سادات اظهار کرد: ابعاد این کلان پروژه و تفاوت‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن بایستی برای مردم روشن شود که علاوه بر شرایط تحریمی کنونی، خطوط اعتباری را عملأ در نهضت ملی آن را نداریم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن با اشاره به بحث سرانه ها افزود: آسیب شناسی شهرهای جدید انجام شده است چرا که در این مناطق، اماکن و ابنیه ای مانند بیمارستان، مدرسه،پارک و غیره وجود ندارد و افراد عملا در آنجا سکونت ندارند لذا واقعیت موضوع این است که با وجود تلاش شبانه روزی کارکنان وزارت راه و شهرسازی ابعاد پروژه بسیار گسترده است.

وی خاطر نشان کرد: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بایستی در خصوص تخصیص 20 درصد کل تسهیلاتی بانکی به حوزه مسکن تصمیم‌گیری کنند و با عنایتی که رئیس جمهور دارد تفاهم‌هایی با بانک‌ها صورت گرفته است که وزارت راه و شهرسازی نیز از این موضوع استقبال می‌کند.