شناسهٔ خبر: 133060 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری اولین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین ۱۴۰۲ در سیستان و بلوچستان

جلسه کمیسیون حمل و نقل و سوخت نخستین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین  استان سیستان و بلوچستان با هدف بررسی و برنامه ریزی جابجایی زائرین اربعین حسینی وباحضور دستگاه های عضو این کمیته به مدیریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این جلسه اظهار داشت:با اشاره به‌ اهمیت مراسم باشکوه اربعین سرور و سالار شهیدان، بسیج امکانات، تجهیزات وتدوین برنامه ریزی های لازم در جهت ارتقاء خدمت رسانی به زائرین را از عمده ترین اهداف برگزاری کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان برشمرد.

وی با توجه به کاهش زائر در سال گذشته به دلیل مشکلات صورت گرفته در کشور عراق ادامه داد:پیش بینی می‌شود با توجه به رفع مشکل شاهد افزایش زوار از کشور پاکستان در اربعین سالجاری باشیم. 

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای  سیستان وبلوچستان افزود:در سالجاری برنامه ریزی شده است که از ظرفیت ریلی و هوایی نیز در کنار ناوگان اتوبوسی استفاده شود تا زائرین اربعین حسینی بدون کمترین مشکلی به کشور عراق عزیمت نمایند.

کرد یادآورشد:در سال گذشته بیش از ۲۵ هزار و ۵۹۹زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند که از این تعداد ۸هزار و ۷۴۴ زائر با۱۹۹ دستگاه اتوبوس پاکستانی وارد کشور شدند و ۱۶ هزار و ۸۱۵ نفر زائر نیز توسط اتوبوس های ایرانی به مقاصد شهر های زیارتی داخل کشور جابجا شدند. 

شایان ذکر است در این جلسه دستگاه های عضو کمیته حمل و نقل و سوخت نیز برنامه های خود در ایام اربعین حسینی( ع) را ارائه و خواستار همکاری بیشتر همه دستگاه ها در زمینه جابجایی زائرین اربعین حسینی شدند.