شناسهٔ خبر: 133070 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امروز انجام شد؛

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از محور فیروزکوه، پل‌سفید و قائم‌شهر

معاون وزیر راه و شهرسازی معاون وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه نمایندگان مجلس و مسئولان استان مازندران از محور فیروزکوه، پل‌سفید و قائم‌شهر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه مهندس علیپور و مرادیان نمایندگان مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ  در مجلس شورای اسلامی، مهندس دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران، فرمانداران، مسئولان استانی و شهرستانی از محور فیروزکوه، پل‌سفید و قائم‌شهر بازدید و در جریان آخرین وضعیت پروژه های قرار گرفتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از طرح‌های محور سوادکوه از جمله "پل پل‌سفید" و منطقه "سرخکلا" پل برنجستانک و زیرگذر شهید مهدی قائم‌شهر، با بیان اینکه محور فیروزکوه به سمت قائم شهر از محورهای اصلی منتهی به شمال کشور و مرکز مازندران محسوب می‌شود، اظهار کرد: این بزرگراه تنها بزرگراهی است که ترافیک را در مسیرش جاری داریم، اکثر تمام این مسیر چهار خطه شده، اما در برخی نقاط آن گره‌هایی وجود دارد که اولویت‌بندی کرده‌ایم تا به مرور رفع شود.

وی " پل پل‌سفید" را یکی از گره‌های اصلی این مسیر برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی شده تا پیمانکار مستقر و فعالیت بیشتر شود تا بتوانیم این پروژه بزرگ که نزدیک به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۴ خطه کردن پل می‌خواهد را برنامه‌ریزی کنیم.

خادمی گفت: دیدگاه مردمی و منظر شهری در این طرح دیده شده و منجر به این شد که پل هزینه بالایی داشته باشد و برنامه‌ریزی کردیم در ردیف اعتباری خود و سایر منابع مثل ماده ۵۶ قانون که در اختیار ماست و بانک‌ها تسهیلات می‌دهند، کمک کنیم تا امسال نسبت به گذشته عملیات بهتری برای اجرای پل داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به سایر نقاط محور اظهار داشت: در مسیر کارهای زیادی وجود دارد، برخی نقاط نیاز به دوربرگردان و برخی تقاطع غیرهم سطح باید احداث شود که البته اولویت‌بندی می‌کنیم، برخی نقاط نیز نیاز به تملک دارد.

خادمی افزود: کسانی که زمین‌هایشان را تصرف کردیم، اما پولی نگرفته‌اند، لیست را مسئولان شهرستان سوادکوه بدهند تا پول را پرداخت کنیم و همچنین کسانی که سند به ما انتقال دادند، اما زمین در اختیار آنهاست، زمین را تحویل دهند تا پول را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: اگر نقطه‌ای نیاز به تملک یک خانه برای یک طرح مثل دوربرگردان هم اگر باشد، فرماندار لیست بدهد تا براساس اولویت‌بندی به مرور تملک انجام شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درمورد طرح‌های دیگر در نظر گرفته شده در مازندران، خاطر نشان کرد: آزادراه قائم شهر به کنار گذر جنوبی ساری را داریم که آزادراه قائم شهر محسوب می‌شود، ادامه محور ساری تا تاکام و خود شهر ساری و کنار گذر ساری هم در برنامه قرار دارد.

خادمی تصریح کرد: یکی از پروژه‌های اصلی آزادراه کشور این آزادراه است و به عنوان کنار گذر جنوبی شهر ساری است که ۱۸ کیلومتر از مسیر تملک شده، سرمایه‌گذار انتخاب شده که بنیاد تعاون وزارت دفاع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: قرار شد به همراه مسئولین استان مازندران جلسه‌ای با سرمایه‌گذار داشته باشیم تا فعالیت را شروع و یا پروژه را از نظر اجرایی تعیین‌تکلیف کند.