شناسهٔ خبر: 133121 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تملک ۱۷ کیلومتر از آزادراه قائمشهر به ساری

بازدید معاون وزیر راه معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۱۷ کیلومتر از مسیر ۴۴ کیلومتری طول مسیر آزاد راه قائم شهر به ساری تاکنون تملک شده و امیدواریم با روش‌های مختلف بتوانیم منابع مالی سهم دولت را تامین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، معاون وزیر راه و شهرسازی که برای بررسی روند اجرایی چند پروژه عمرانی در حوزه راه به مازندران سفر کرد از چند طرح عمرانی با کارکرد ملی در قائم شهر بازدید کردند.

خادمی، آزاد راه قائم شهر به ساری را به عنوان ابر پروژه عمرانی استان مازندران از طرح‌های بسیار مهم در توسعه شبکه آزاد راه کشور معرفی کرد که در برنامه وزارت راه وشهرسازی این پروژه بخشی از آزاد راه ساحلی است که در استان‌های گلستان و گیلان امتداد می‌یابد.

وی آزادراه قائم شهر به ساری را اولویت نخست شبکه آزاد راه شمال کشور نام برد که قرارداد اجرایی آن با سرمایه گذار به طول ۴۴ کیلومتر منعقد و سرمایه گذار و پیمانکار با ایجاد کارگاه فنی در منطقه مستقر شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: حدود ۱۷ کیلومتر از مسیر ۴۴ کیلومتری طول مسیر این آزاد راه تاکنون تملک شده و امیدواریم با روش‌های مختلف بتوانیم منابع مالی سهم دولت راتامین تا سرمایه گذار با مشارکت و تامین حق السهم، اجرای این طرح عمرانی را عملیاتی کند.

خادمی با اشاره به اهمیت تعامل وهمکاری بیشتر استاندار مازندران و نمایندگان مجلس و نیز با ورود بانک ملی در تامین سهم مشارکت در اجرای این پروژه اظهار امیدواری کرد این آزاد راه بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهر سازی مسیر ۴۴ کیلومتری آزاد راه قائم شهر به ساری را شش خطه با سه خط رفت وسه خط برگشت و با ۴ تا ۶ کیلومتر تونل از مشخصه‌های بارز این پروژه برشمرد که با ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود.

وی برنامه زمانبندی اجرای این پروژه را چهار تا شش سال اعلام کرد که با تامین منابع مورد نیاز این طرح مهم عمرانی در مدت مورد نظر احداث و آماده بهره برداری می‌شود.

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از چند پروژه عمرانی دیگر از جمله تقاطع غیر همسطح شهید مهدوی قائم شهر و تکمیل و نهایی شدن اجرای آن به عنوان مطالبه مردم از نزدیک بازدید و دستورات لازم را صادر کردند.