شناسهٔ خبر: 133127 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

آماده سازی و تفکیک اراضی جزو مولفه های اصلی راه و شهرسازی آذربایجان غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: آماده سازی و تفکیک اراضی جزو مولفه های اصلی راه و شهرسازی آذربایجان غربی است تا روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن با سرعت اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو در جلسه شورای تامین مسکن استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر برای تمام متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی زمین مورد نیاز تامین شده است.

وی ادامه داد: ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در ۴۲ شهر آذربایجان غربی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده این اراضی ظرفیت ساخت ۲۳۰ هزار واحد مسکونی را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: این در حالی است که سهمیه استان آذربایجان غربی برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی ۲۰۳ هزار و ۹۲۹ واحد است.

حمزه لو با اشاره به تعداد متقاضیان واجد شرایط، افزود: ۳۴ هزار و ۸۷۵ متقاضی واجد شرایط در ۸ مرحله شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۲۴هزار و ۵۵ واحد دارای قرارداد سازنده هستند و از این تعداد ۴ هزار و ۶۹۲ واحد در مرحله اتمام فوندانسیون است.

حمزه لو افزود: یک هزار و ۱۱۱ واحد در مرحله اسکلت و سقف بوده و ۲۵۱ واحد از طرح های نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی به اتمام رسیده است.