شناسهٔ خبر: 133134 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام راه آهن در نشست صمیمی با اعضای شورا و فرماندهان بسیج راه آهن تاکید کرد؛

لزوم کار و تلاش گسترده در حوزه فضای مجازی و جهاد تببین

حسین عاشوری نشست صمیمی قائم مقام راه آهن با اعضای شورا و فرماندهان پایگاه های بسیج، سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، در مرکز مقاومت بسیج راه آهن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری قائم مقام راه آهن در این نشست با اشاره به مظلومیتی که در فضای بسیج راه آهن وجود دارد گفت: در سالهای اول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، وقتی موضوع بسیج مطرح شد، بسیجی فردی داوطلب بود که قید بسیاری از امکانات و مطلوبیت ها را می زد و به جبهه می رفت بدون اینکه به درجه و پست و مقام فکر کند.

وی افزود: در سال های بعد از دفاع مقدس، بسیج درگیر موضوعات مختلفی شد و در بسیاری از حوادث و مسائل مانند سیل، زلزله و اردوهای جهادی حضور پررنگ داشت.

به گفته عاشوری، طی این سالها، سازماندهی بسیج، مناسبتر شد اما چیزی که از آن دور شدیم، فرهنگ بسیج است.

وی تصریح کرد: ماموریت بسیج، بسیار خطیر و بزرگ است. در جنگ امروز باید با ابزارهای روز کار کرد. امروز فضای مجازی، اسلحه برنده ای است که می شود با آن کار کرد و به همان نسبت افراد باید در این حوزه، فعال و توانا باشند.

قائم مقام راه آهن خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها به موضوع جهاد تبیین پرداخته اند، اما باید دید ما چه اندازه در این حوزه کار کرده ایم.

وی گفت: ما درگیر موضوعات جاری و روزمره هستیم و باید افرادی در حوزه فکری متفاوت، در این حوزه مشغول فعالیت باشند تا به این مسائل بپردازند زیرا تصویری که از ایران و انقلاب اسلامی، در خارج از ایران ارائه می شود زیبا و واقعی نیست.

عاشوری با بیان اینکه ماموریت بسیج، در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: حضور بسیج در بسیاری از حوزه ها، حضور پررنگی است اما اطلاع رسانی کمی از آن انجام می شود و لازم است در حوزه فضای مجازی و جهاد تببین، کار و تلاش گسترده ای انجام شود.

محمد مصطفوی فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن در این نشست، ضمن تشکر از حضور قائم مقام، روز کارگر را به کارگران به ویژه کارگران زحمتکش راه آهن تبریک گفت.

وی با تشریح عملکرد مرکز مقاومت بسیج راه آهن گفت: در حوزه تهران بزرگ که شامل اداره کل راه آهن تهران و ستاد راه آهن است، حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر کارگر و کارمند وجود دارد که از این تعداد، ۳۰۰۹ نفر یعنی ۷۱ درصد آنها عضو بسیج هستند. در مناطق راه آهن نیز ۷۳۰۰ نیروی بسیجی خواهر و برادر وجود دارد.

وی افزود: بسیج، دو ماموریت کاری دارد. حوزه فعالیت های عمومی که شامل که ۱۷ مورد است که بر مبنای برنامه ابلاغی سالیانه سپاه انجام می شود. در حوزه فعالیت های تخصصی نیز قرار است بسیج بازوی اجرایی و کمکی مدیران راه آهن باشد.

مصطفوی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های بسیج، لازم است برخی پشتیبانی ها از این حوزه بیش از پیش انجام شود تا بتوانیم نقش و رسالت خود را بهتر و پویاتر ایفا کنیم.
در پایان این نشست، فرماندهان پایگاه های بسیج، مسائل و پیشنهادات خود را مطرح کردند.