شناسهٔ خبر: 133149 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا صبح امروز؛

بیش از ۱۲۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن هرمزگان ثبت نام کردند 

کمالی-مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اعلام کرد: بر اساس تازه‌ترین آمار مشارکت متقاضیان که در سامانه نهضت ملی مسکن در هرمزگان ثبت شده است، تاکنون ۱۲۳ هزار و ۲۰۶ نفر در سامانه «ثمن» ثبت‌نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اظهار داشت: نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال در برنامه دولت قرار گرفته است که بر اساس برنامه ابلاغی چهار ساله در این استان قریب به ۵۰ هزار واحد مسکونی با رویکرد احداث واحد های ویلایی وارد مرحله اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: به این منظور  ۱۹۳۵ هکتار اراضی جهت این طرح تامین شده است که از این میزان ۱۲۴۱ هکتار الحاق به محدوده شهری است.

کمالی گفت: از مجموع اراضی تامین شده ۷۸۳ هکتار در شرق ، ۶۴۱ هکتار در مرکز و ۵۱۱ هکتار در غرب استان واقع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به ثبت نام بیش از ۱۲۳ هزار نفر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن هرمزگان اشاره کرد و گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان بیش از ۱۲۳ هزار نفر ثبت نام کردند که افزون بر ۲۴ هزار نفر حائز تایید نهایی و ۱۵ هزار و ۵۶۶ نفر افتتاح حساب کرده اند.  

کمالی در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان هرمزگان بیان کرد: با پیگیری های مستمر و تشکیل جلسات هفتگی شورای مسکن به ریاست استاندار هرمزگان، برای ۲۵ هزار ۴۲۰ واحد پروانه اخذ شده، فونداسیون ۶ هزار و ۵۸۵  واحد اجرا و افزون بر ۶ هزار و ۲۶۸ واحد دارای اسکلت و سقف است. 

وی افزود: از این تعداد، ۳ هزار ۹۸۴ واحد در مرحله سفت کاری و ۱ هزار  ۱۲۸ واحد در مرحله  اجرای نازک کاری است که این آمار همچنان در حال افزایش است.