شناسهٔ خبر: 133165 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تمهیدات لازم برای تردد زائران اربعین در پایانه مرزی ریمدان در حال انجام است

کمیته سوخت مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان وبلوچستان گفت: برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم در پایانه مرزی ریمدان برای تردد و خدمات‌دهی بهتر به زائران پاکستانی اربعین حسینی اندیشیده شده و اقدامات تکمیلی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری در برگزاری اولین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین ۱۴۰۲ اظهار داشت: با توجه به نزدیکی مرز ریمدان با شهرهای بزرگ و مهم پاکستان زوار این کشور درخواست تردد از این مرز در زمان اربعین حسینی داشتند که این امر سبب شد سال ۱۴۰۱ در سطح کشور بحث ورود زوار پاکستانی از مرز ریمدان رقم خورد که تازه به بهره برداری رسیده بود. 

وی ادامه داد: سال گذشته با وجود بارندگی و سیل در دو سوی مرز و مسدود شدن مسیرهای منتهی به مرز و همچنین عدم موافقت کشور عراق با صدور ویزای زائرین پاکستان برای خروج از مرزهای غربی کشورمان با استقبال خوب زوار پاکستانی مواجه بودیم بطوریکه شاهد بیش از ۲۷ هزار تردد از طریق پایانه مرزی ریمدان بودیم که با بیش از ۶۰۰ ناوگان اتوبوسی به مقاصد زیارتی جابجا شدند.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده به طور حتم امسال شاهد ورود تعداد بیشتری از زوار پاکستانی به کشور از طریق این پایانه خواهیم بود که تلاش اداره کل و ستاد اربعین استان و کشور جهت فراهم کردن زمینه لازم برای تردد مطلوب زوار بیش از پیش ادامه دارد.

  قادری ادامه داد: در زمان اربعین علاوه بر زوار پاکستانی شاهد تردد مردم جنوب استان به عتبات عالیات هستیم که این امر برنامه ریزی برای خدمات دهی ناوگان به هر دو گروه را دو چندان می نماید. 

وی بر تکمیل هر چه سریعتر زیر ساخت های پایانه مرزی ریمدان و فراهم نمودن زمینه برای امکان ورود ناوگان اتوبوسی پاکستان برای جابجایی هر چه سریعتر و بهتر زوار این کشور تاکید کرد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین اداره کل افزایش ایمنی تردد زوار را از طریق انجام اقدامات راهداری نظیر ایمن سازی و روکش آسفالت کریدور اربعین در دستور کار دارد.