شناسهٔ خبر: 133170 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن شهرستان خوانسار تاکید شد؛

تسریع در آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خوانسار

جلسه شورای مسکن شهرستان خوانسار - اصفهان در جلسه شورای مسکن شهرستان خوانسار ضمن تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز بر سرعت بخشی به تهیه طرح تفکیکی و اجرای آماده‌سازی اراضی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه سفرهای درون استانی خود با همراهی معاونین و رؤسای ذیربط این اداره‌کل به شهرستان خوانسار عزیمت کرد.  

در طی این سفر با شرکت در جلسه شورای مسکن شهرستان خوانسار که با حضور فرماندار، شهرداران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد مباحث مرتبط با تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن، ساماندهی متقاضیان، واگذاری اراضی و پیشرفت پروژه‌های مسکن در دست اجرا را مورد بررسی قرار داد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست اظهار داشت: با توجه به ثبت نام‌های بعمل آمده برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خوانسار و بررسی شرایط و پالایش متقاضیان، بیش از ۹۴۰ نفر در این شهرستان حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

وی با اشاره به تغییر کاربری ۱۷.۸ هکتار اراضی این شهرستان و حل مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن اذعان داشت: در فاز اولیه برای ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خوانسار طرحی بارگزاری شد و تعدادی از متقاضیان حائز شرایط به پروژه‌ها معرفی شدند که این پروژه‌ها در مراحل مختلف از اخذ پروانه ساختمانی تا اسکلت هستند همچنین معارضاتی وجود داشت که به لطف خدا برطرف شده است.  

قاری‌قرآن افزود: نحوه ساخت مطابق با طرح تفکیکی به این صورت بوده است که اراضی به متقاضیان حائز شرایط واگذار تا بصورت گروه ساخت اقدام به احداث خانه‌ها نمایند لذا برای مابقی متقاضیان نیز به همین تناسب برنامه ریزی و طرح ریزی می‌شود.  

وی عنوان کرد: در کنار مبحث اراضی، ملزومات دیگری شامل خدمات زیربنایی و آماده سازی لازم است که نیاز به هماهنگی در سطح شهرستان دارد و در این جلسه با همفکری که بعمل آمد تصمیماتی در این رابطه اتخاذ شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در خصوص مبحث آماده‌سازی معمولا تفاهم‌هایی با شهرداری‌ها خواهیم داشت که در شهرستان خوانسار نیز به همین شیوه عمل می‌شود و مطابق با تفاهم‌نامه، شهرداری خوانسار در ازای انجام آماده‌سازی در سایت نهضت ملی مسکن شهرستان، مطالبات خود را مطرح و پس از موافقت تبادل انجام می‌پذیرد.  

وی با اشاره به اهمیت سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن ابراز امیدواری کرد: مطابق با برنامه ریزی بعمل آمده در ماه‌های آینده، تمامی متقاضیان حائز شرایط خوانسار به پروژه‌ها تخصیص و وارد مرحله ساخت می‌شوند.  

قاری‌قرآن اضافه کرد: با توجه به تشکیل شهر ویست در شهرستان خوانسار و نبود امکان ثبت‌نام متقاضیان آن در موعد ثبت‌نامی، مقرر شد بررسی لازم در این زمینه بعمل آید و برای متقاضیان این شهر که در شهر خوانسار ثبت‌نام نموده‌اند در همان شهر ویست تامین زمین شود.  

وی در خصوص وضعیت خدمات (برق، آب و ...) برای طرح نهضت ملی مسکن خوانسار عنوان کرد: پس از بررسی و برآورد دقیق خدمات مورد نیاز توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه، موضوع در شورای مسکن استان مطرح و برای تامین اعتبار لازم تصمیم‌گیری می شود.