شناسهٔ خبر: 133172 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار مازندران:

بسته‌های تشویقی برای ترغیب متقاضیان نهضت ملی مسکن درنظر گرفته شود

شورای مسکن مازندران استاندار مازندران گفت: باید بسته‌های حمایتی و تشویقی با هدف ترغیب متقاضیان نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در نوزدهمین جلسه شورای مسکن مازندران که با حضور حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، قربانی مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور، مسئولان قرارگاه مسکن وزات راه و شهرسازی و وزارت کشور، دیوسالار سرپرست اداره کل راه وشهرسازی مازندران، اعضای شورای مسکن شهرستان های مازندران و حضور وبیناری فرمانداران سراسر استان برگزار شد با اشاره به بازدید مدیرکل فنی وزارت کشور و مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی از طرح‌های مسکن استان اظهار داشت: سرمایه گذاران متعددی حاضر به سرمایه گذاری در ساخت مسکن ملی مازندران هستند.

حسینی پور با بیان اینکه بسیاری از مردم آمادگی عقد قرارداد ندارند و این یکی از دلائل کندی ساخت مسکن ملی در مازندران است افزود:این به معنای بی نیازی از ساخت مسکن نیست و باید بسته‌های حمایتی و تشویقی را با هدف ترغیب متقاضیان در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه زمین‌های مازندران جزء اراضی درجه یک و دو و از املاک مرغوب است گفت: با توجه به مهاجرت سنگین از استان‌های مختلف کشور به مازندران باید راهکاری برای جلوگیری از محدودیت زمین و بلند مرتبه سازی اتخاذ شود.

استاندار مازندران ادامه داد:دستگاه‌های نظارتی مازندران براساس قانون با محدودیت‌هایی روبرو هستند و باید در این خصوص اقدامات کشوری انجام شود.

استاندار مازندران گفت: تهاتر با پیمانکاران می‌تواند بخشی از مشکلات را مرتفع سازد تا جبران قیمت و ایجاد انگیزه باشد.

حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی نیز با بررسی عملکرد مسکن ملی در مازندران گفت:صورت جلسه‌ای برای بررسی وضعیت جهش مسکن ملی در مازندران تهیه شده و در اختیار تیم ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.

وی ضمن بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی درست در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تسریع شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز با بیان اینکه در مازندران تنها ۳۰ هکتار زمین برای مسکن ملی فراهم شده است گفت:در مازندران با مشکلات متعدد در تامین زمین روبرو هستیم و با توجه به استقبال ساخت و ساز مسکن در منطقه غرب مازندران عدم تامین زمین در این مناطق چالشی است که با آن روبرو هستیم.

رضا علیخانی افزود:رفع برخی قوانین در مرکز می‌تواند زمینه تسهیلگری ساخت مسکن در مازندران را فراهم کند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران نیز با اشاره به اینکه در حوزه مسکن خودمالکی توانمندی‌های خوبی در استان داریم گفت: ظرفیت استان در بخش خودمالکی ۳۰ هزار واحد بوده که به دو برابر افزایش دادیم.

علی دیوسالار با اعلام اینکه در بخش مسکن روستایی از ۲۱ هزار واحد به ۴۲ هزار واحد افزایش یافته است افزود: در حوزه بافت های فرسوده اقدامات خوبی انجام شده و برای ۷ هزار واحد در بافت های فرسوده اقدام کردیم و به دو برابر رساندیم.

وی ادامه داد: مشکل تامین زمین از آغاز نهضت ملی مسکن در فرآیند آغاز تا تکمیل طرح‌ها وجود دارد.

دیوسالار افزود: تعهد ما ساخت ۲۹ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن است و با تلاش همه مسئولان مرتبط سرعت خوبی گرفته است و همه متقاضیانی که پیامک بانک برای آنان ارسال می‌شود می‌توانند برای عقد قرارداد مراجعه کنند.