شناسهٔ خبر: 133196 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر مدیرکل دفتر حقوقی سازمان به استان کرمانشاه عنوان شد؛

ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها یکی از عوامل اصلی بروز سوانح جاده‌ای

پارسایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از حوزه راه های استان کرمانشاه گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها یکی از عوامل اصلی بروز سوانح جاده‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) حسین پارسایی گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به عنوان یکی از عوامل اصلی بروز سوانح جاده‌ای است.

وی گفت: ساخت‌ و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در بروز حوادث جاده‌ای محسوب می‌شود که مقابله با تجاوز به حریم راه‌ها از وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و با جدیت نسبت به برخورد و اجرای قوانین در حوزه حریم راه‌ها اقدام می کند.

پارسایی افزود: براساس ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

وی عنوان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حریم راه را خط قرمز همیشگی خود می‌دانند و هرگونه تجاوز به حریم را به دقت دنبال کرده و در راستای حذف آن از طریق قوانین مصوب کشوری اقدامات لازم را به‌عمل می‌آورد.

حسین پارسایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده درباره نظارت بر حمل و نقل جاده ای گفت: در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ به کلیه تخلفات حوزه حمل و نقل رسیدگی می شود.

تخلفات مربوط به شرکت‌های حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲ و تخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح و مورد رسیدگی و اعمال قانون شد که به همین علت در چند ماه گذشته شاهد کم‌تر شدن تخلفات به‌ویژه تخلفات بخش ایمنی و حادثه‌ساز از سوی رانندگان بودیم.