شناسهٔ خبر: 133201 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان عنوان کرد:

ویلایی سازی سیاست قطعی استان/ تأمین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در کوتاه‌ترین زمان ممکن

08.jpg استان یزد؛ یکی از بهترین استان‌ها در حوزه پیگیری پروژه‌های نهضت ملی مسکن بوده و در این طرح، ویلایی سازی سیاست حتمی، قطعی و عینی استان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)،شورای مسکن استان با حضور استاندار و مدیران استان تشکیل شد.

مهران فاطمی استاندار یزد در حاشیه شورای مسکن اظهار داشت: با ظاهر کت و شلواری نمی‌شود خانه سازی انجام داد بلکه باید برای این پروژه لباس کار پوشید و در میانه میدان عمل دست به کار شد.

وی افزود: لذا تیم اصلی پروژه های نهضت ملی مسکن ( راه و شهرسازی، معاونت عمرانی و بنیاد مسکن) همه جامه رزم پوشیدند تا انشالله اقدامات مربوط به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان با سرعت و قدرت به پیش برود.

فاطمی با اشاره به اینکه گزارش نچندان صحیحی توسط وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مسکن کشور در خصوص روند پیشرفت پروژه‌های مسکن ارائه شده بود گفت: در این گزارش استان یزد در انتهای لیست پروژه‌های نهضت ملی مسکن قرار گرفته بود و این امر منجر به حضور بازرسین این مجموعه در استان شد، به اذعان همه بازرسان سرعت پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان یزد بسیار خوب است.

وی با اشاره به اینکه بازرسان بر مخدوش بودن گزارش قبلی تأکید داشتند گفت: در ارزیابی‌های جدید این پیشرفت‌ها لحاظ می‌شود و به اذعان بازرسان طرح نهضت ملی مسکن؛ استان یزد یکی از بهترین استان‌ها در حوزه پیگیری پروژه‌های نهضت ملی مسکن بوده و گزارش این امر تقدیم شخص آقای رئیس جمهور و سایر اعضای محترم شورای عالی مسکن کشور شد.

استاندار یزد با اشاره به سوء برداشت خبرگزاری صدا و سیما از موضوع ویلایی‌سازی در استان ها گفت: در بحث ویلایی سازی مطرح شده بود که این نوع ساخت و ساز صرفا در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پیگیری می‌شود و ۲۸۱ شهر از جمله شهر یزد و برخی از شهرستان‌های استان یزد نمی‌توانند ویلایی‌سازی انجام دهند که این خبر هم در واقع اشتباه بود.

فاطمی ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم گفته شد چنین چیزی نبوده و لذا پروژه‌های ویلایی سازی را دنبال خواهیم کرد هر چند ملاحظاتی در وزارت راه و شهرسازی برای این موضوع وجود داشت که همه موارد پاسخ داده شد. استاندار یزد تصریح کرد: مسئله ویلایی سازی دستور رئیس جمهور برای استان یزد بوده و ما این دستور مهم را به جد و با قدرت دنبال خواهیم کرد، البته ملاحظاتی که در وزارت‌ راه و شهرسازی کشور برای طرح ویلایی‌سازی ذکر شده است را در طراحی پروژه‌ها اعمال خواهیم کرد.

فاطمی بیان کرد: قطعا سیاست حتمی، قطعی و عینی ما اجرای ویلایی سازی در استان است و با قدرت دنبال خواهیم کرد. وی با اشاره به مصوبات جلسه شورای مسکن استان افزود: در این نشست به مباحث مربوط به زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن از جمله آب، برق، گاز و مخابرات پرداخته شد و همه مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی کامل خود را برای اجرای این زیرساخت‌ها اعلام کردند.

وی افزود: با اینحال نیاز به مطالعات و طرح‌های آماده سازی است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تأمین زیرساخت‌های حوزه نهضت ملی مسکن اقدام شود. استاندار یزد مهمترین پروژه عمرانی که در استان دنبال می‌شود را طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: ان‌شاءالله این تعهد دولت را در استان به خوبی اجرا خواهیم کرد.

فاطمی در خصوص تهیه خانه برای خانواده‌های بالای سه فرزند گفت: سیاست‌های جوانی جمعیت در استان پیگیری می‌شود و در سایت‌های جدید در نظر گرفته شده، فازهایی را طراحی و آماده سازی خواهیم‌کرد و به افراد واجد شرایط در طرح جوانی جمعیت تخصیص خواهد یافت.