شناسهٔ خبر: 133205 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه شورای مسکن شهرستان آق قلا عنوان شد؛

رفع نیاز مسکن شهری شهرستان آق قلا با همکاری بین دستگاه های اجرایی

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در اولین جلسه شورای مسکن شهرستان آق قلا گفت: تا کنون چهار هزار و ۱۹۱ متقاضی مسکن در آق قلا ثبت نام کرده اند که تمامی دستگاه های اجرایی باید برای ساخت مسکن این متقاضیان همکاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: احداث چهار میلیون مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات مهم دولت سیزدهم است که کمبود مسکن را در کشور جبران می کند.

وی افزود: در جلسات شورای مسکن استان که با حضور استاندار و تمامی مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار می شود، برنامه ریزی های لازم برای احداث مسکن مردم استان انجام می شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: بدیهی است که این امر با همکاری بین دستگاه های خدمات رسان تحقق می یابد.

ملک در ادامه گفت: در استان گلستان طی یکسال نیاز به احداث ۱۵ هزار  واحد می باشد که از این تعداد مجموعاً در دو شهر آق قلا و انبار الوم به احداث ۶۷۱ واحد لازم است.

وی افزود: تا کنون چهار هزار و ۱۹۱ متقاضی در آق قلا و ۵۱ نفر در شهر انبار الوم در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: در حوزه تامین زمین نیز اقداماتی توسط شورای مسکن استان انجام و راهکارهایی برای تامین زمین موردنیاز در دستور کار قرار دارد.

ملک ادامه داد: تا کنون مجموعاً  ۳۳۶ هکتار زمین برای ساخت مسکن در کل استان تامین شده است.

وی افزود: در شهرستان آق قلا نیز برای ۴۱۴ واحد زمین تامین شده و برای ۳۲۴ تخصیص واحد صورت گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات مربوط به الحاق، تفکیک و تغییر کاربری اراضی صورت گرفته و اقدامات لازم برای احداث مسکن در استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ساخت واحدها از روش های گوناگون اعم از گروه ساخت، واگذاری به انبوه سازان و خودمالکی در استان در حال اجرا می باشد.

ملک همچنین خبر داد: در شهرستان آق قلا نیز مجموعاً ۱۶ پروژه خودمالک وجود دارد.

گفتنی است اولین جلسه شورای مسکن شهرستان آق قلا با حضور مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، هاشمی فرماندار، جاهد سرپرست شهرداری آق قلا، معاونین مدیر کل راه و شهرسازی و سایر مدیران شهرستانی آق قلا و انبار الوم با محوریت بررسی و رفع مشکلات اجرایی و همچنین تامین زمین برای پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرستان برگزار شد.