شناسهٔ خبر: 133206 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان:

هر کیلومتر بهسازی در راه های استان اصفهان ۲.۵ میلیارد تومان هزینه دارد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۱۲ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد و دو کریدور مهم کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب از اصفهان عبور می‌کند که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی فقهی درباره انجام عملیات های روکش و اصلاح آسفالت در محورهای روستایی استان اصفهان گفت: دربخش راه های روستایی در سال قبل ۲۵۰ کیلومتر راه روکش حفاظتی انجام شد، در سال جاری هم با قراردادهای مختلف در حال ترمیم و بازسازی هستیم، راهی در استان وجود ندارد که نیاز به بازسازی کامل داشته باشد.

وی افزود: اداره کل راهداری با توجه به اهمیت این موضوع در سال گذشته و جاری پیگیر روکش آسفالت در این دو کریدور بوده و قراردادهای خوبی منعقد کرده است، همچنین پنج اکیپ اجرایی در این دو کریدور در حال فعالیت و ترمیم و لکه گیری هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان درباره اینکه امسال هر کیلومتر آسفالت و روکش راه ها چه میزان بودجه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: امسال با برآورد های صورت گرفته هر کیلومتر بهسازی راه ها  ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان هزینه در بردارد.

وی درباره همکاری بنیاد مسکن برای انجام اصلاح راه های روستایی توضیح داد: ما هم در زمان و هم در بودجه محدودیت داریم، اما بنیاد مسکن نیز در بافت‌های روستایی و ورودی و خروجی روستاها با ما همکاری می‌کند اما در محورهای برون روستایی با بنیاد مسکن همکاری نداریم.