شناسهٔ خبر: 133253 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در پی دستور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

با افزایش کارگاه‌های ساختمانی در کردستان و همدان ساخت و ساز سرعت می‌گیرد

مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از افزایش کارگاه‌های ساختمانی در کردستان و همدان برای سرعت گرفتن طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

حسین مذنب مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در کردستان و همدان عملکرد این استان‌ها را در اجرای فرمان رییس‌جمهور و اجرای قانون جهش تولید مسکن تشریح کرد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان گفت: پروژه‌های استان کردستان در شهر سنندج مورد بازدید قرار گرفت. پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان کردستان به دلیل موقعیت جغرافیایی، عوارض زمین و سرما که در چند ماه از سال عملا امکان ساخت و ساز در آن میسر نیست در اجرا با کندی مواجه است. همچنین این استان در موضوع تامین زمین نیز مشکلاتی دارد که در توافق با مسئولان استانی و استاندار مشکل کمبود زمین در حال برطرف شدن است.

مذنب ادامه داد: مقرر شده تا در استان کردستان به دلیل شرایط خاص استان در فصل بهار و تابستان با افزایش کارگاه‌ها عقب‌ماندگی‌های طرح نهضت ملی مسکن جبران شود.

کمبود زمین در همدان و کردستان برطرف می‌شود

وی با اعلام برگزاری نشست شورای مسکن استان‌های کردستان و همدان با حضور استانداران و سایر مسئولان، گفت: در اراضی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌های مناسبی انجام و مقرر شده تا کمبود زمین در این دو استان جبران شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان برودت هوا را در استان همدان عامل کاهش اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ماه‌های پایانی سال گذشته عنوان کرد و افزود: در نشستی که برگزار شد بر تسریع در اجرای پروژه‌ها تاکید شد.

تخصیص ۱۴۰ هکتار از اراضی در همدان به طرح نهضت ملی مسکن

وی گفت: ۱۴۰ هکتار از اراضی در همدان که متعلق به استانداری بود در اختیار اجرای طرح نهضت ملی قرار می‌گیرد و حدود ۱۱ هزار واحد در این اراضی احداث خواهد شد.

مذنب ادامه داد:چند زمین دیگر نیز شناسایی و در مرحله توافق با مالکان است که درصورت نهایی شدن مشکل تامین زمین در شهر همدان به طور کامل برطرف می شود.