شناسهٔ خبر: 133305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع ۸ هکتار اراضی تصرفی در شهرستان دشتستان استان بوشهر

سرهنگ جعفری فرمانده یگان حفاظت اراضی بوشهر فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی بوشهر گفت : به منظور صیانت از حقوق بیت‌المال ، ۸ هکتار اراضی ملی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در شهر برازجان رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر رضا جعفری اظهار داشت : در راستای مقابله جدی با سودجویان و فرصت طلبان اقتصادی، طرح تشدید مبارزه با زمین خواری در شهر برازجان به اجرا در آمد.

جعفری افزود : پس از انجام تحقیقات گسترده و بررسی های لازم بر روی نقشه ها، اراضی مشکوک به تغییر کاربری و تصرف غیرقانونی اراضی دولتی در استان به ویژه شهربرازجان مشخص شد و بررسی های میدانی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود : پس از تکمیل اطلاعات اسنادی و مشاهدات عینی و شناسایی کامل افراد متخلف، نیروهای یگان حفاظت از اراضی این اداره کل طی هماهنگی با مقامات قضایی، امنیتی و انتظامی در یک عملیات ویژه موفق شد ساخت و سازهای غیرمجاز در محله ۶۹ هکتاری برازجان و محدوده کارخانه آرد قلع و قمع و تخریب کرده و اراضی ملی و دولتی را آزاد کنند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی بوشهر تاکید کرد: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری ها و آزادسازی اراضی دولتی خط قرمز این اداره کل در حفظ و صیانت از زمین به عنوان میراث نسلهای آتی است. جعفری افزود: در این راستا یگان حفاظت این اداره کل با سازماندهی نیروهای در اختیار، ضمن اجرای طرح تشدید حفاظت از اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، به طور مداوم تصرف ها و تعرض های احتمالی به اراضی دولتی را رصد کرده و در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن، در صورت اقدام به تخلف به طور قانونی موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد داد. وی با بیان اینکه پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاطت اراضی استان بوشهر عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده است،

خاطر نشان کرد: این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.