شناسهٔ خبر: 133329 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

انجام مطالعات مقاوم‌سازی پروژه‌های بیمارستانی در همکاری با دفتر اسکان بشر ملل متحد

0 مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ضمن تمایل جمهوری اسلامی ایران با دفتر اسکان بشر ملل متحد برای همکاری‌های دوجانبه از انجام مطالعات مقاوم‌سازی پروژه‌های بیمارستانی در همکاری آن دفتر در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در دیدار با «پاپوری» مدیر ارشد اسکان بشر در دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه هبیتات در محل سازمان مجری، با اشاره به اینکه سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی  سال هاست که فعالیت اجرایی را در سطح کشور اجرا کرده و در دست اجرا دارد،‌گفت: سازمان مجری تاکنون بیش از ۲۵۰ بیمارستان را احداث کرده و تحویل وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی داده است. همچنین این سازمان علاو بر بیمارستان ساخت ساختمان‌های مهم اداری کشور و همچنین ورزشگاه‌ها را نیز انجام می‌دهد و در دست انجام دارد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ادامه‌ داد: بعد از زلزله بم، یک تلنگر مهمی برای جامعه مهندسی کشور رخ داد. چراکه مجموعه‌های مهمی که در ایام بعد از زلزله باید محل اسکان و درمان و ارایه خدمات رسانی به آسیب‌دیدگان باشند در این زلزله آسیب دیدند و عملا خدمات‌رسانی از سوی این  دو مجموعه در زلزله بم ممکن نبود.

نبیان افزود: حادثه بم سبب شد تا  مراکز تحقیقاتی راه، مسکن و شهرسازی با بازبینی و تدوین روش‌های اجرای پروژه‌ها بر اساس آخرین آیین‌نامه‌ها و نشریات علمی گام بردارند. با این هدف، سه نشریه و مجموعه فنی در همکاری سازمان مجری و مرکز تحقیقات به نتیجه و به تایید مجموعه دولت رسید و هم‌اینک فعالیت‌های اجرایی بر اساس آن آیین‌نامه‌ها و نشریات انجام می‌شود.

وی ضمن اظهار خرسندی از همکاری با مجموعه دفتر اسکان بشر ملل متحد در ایران و مقاوم‌سازی بیمارستان ساری که ماحصل این همکاری است و در حال انجام است، افزود: این فعالیت در یک سال گذشته سبب شد تا بیمارستانی را در دستور کار مقاوم‌سازی قرار بدهیم. همچنین انجام مطالعات ۱۱ پروژه بیمارستانی نیز در همکاری با دفتر اسکان بشر ملل متحد در حال انجام است.

نبیان این بیمارستان‌ها که در مرحله مطالعه است را شامل ۴ هزار تخت بیمارستان عنوان و اظهار امیدواری کرد تا  این همکاری با مجموعه دفتر اسکان بشر ملل متحد تداوم داشته باشد.

وی تاکید کرد: این امیدواری وجود دارد که در این تعاملات دو سویه اتفاقات خوبی رقم بخورد و تبادلات علمی مناسبی بین دو مجموعه شکل بگیرد.

در این نشست همچنین «پاپوری» مدیر ارشد اسکان بشر در دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه هبیتات ضمن اظهار تمایل نسبت به همکاری بین‌المللی با سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی قول مساعد همکاری وتداوم همکاری‌ها را با سازمان داد.

گفتنی است، در این نشست آرمان خورسند مشاور وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران، «پاپوری» مدیر ارشد اسکان بشر در دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه هبیتات را همراهی می‌کرد.