شناسهٔ خبر: 13336 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه مجلس در گفتگو با پایگاه خبری:

وزارت راه‌وشهرسازی در جذب سرمایه‌های خارجی پیشگام است/ نوآوری در تأمین اعتبارات پروژه‌ها از ویژگی‌های مثبت وزیر راه است

محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات مجلس با مثبت‌ خواندن عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی کشور علاوه بر کاهش مصرف سوخت بر کاهش میزان تولید آلاینده‌ها نیز اثر می‌گذارد.

محمدرضا تابش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش‌های مختلف حمل و نقل جاده‌ای٬ هوایی٬ ریلی و دریایی و حوزه شهرسازی و مسکن را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: از ویژگی‌های مثبتی که در طول دو سال گذشته در حیطه وظایف وزارت راه و شهرسازی بارز است ثبات در تصمیم‌گیری‌ها بود که این مسئله موجب ثبات قیمت‌ها در این حوزه‌های مختلف و آرامش در بازار شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی استفاده از مدیران لایق در بخش‌های مختلف شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی را یکی دیگر از اقدامات مثبت دکتر آخوندی برشمرد و گفت: با هدایت شخص دکتر آخوندی مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی توانسته‌اند عملکرد بسیار خوبی را در شرایط کمبود منابع مالی از خود نشان دهند برای مثال در بخش ریلی شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی بوده‌ایم که آمار رشد ترانزیت در قیاس با آمار سالیان گذشته بیانگر این موضوع است.

تابش توجه ویژه دولت به بحث حمل و نقل ریلی را بسیار مهم برشمرد و افزود: رئیس جمهور بارها تأکید کرده است که قصد دارد پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود یکی از یادگارهایش توسعه بخش ریلی کشور باشد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به آثار مثبت زیست محیطی توسعه راه آهن یادآور شد: سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی کشور علاوه بر کاهش مصرف سوخت بر کاهش میزان تولید آلاینده‌ها نیز اثر می‌گذارد و به همین دلیل به راه‌آهن حمل و نقل سبز اطلاق می‌شود.

وی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش تأمین مالی را یکی دیگر از نقاط مثبت مدیریت این وزارتخانه عنوان و اظهار کرد: در شرایطی که کشور از نظر اعتباری با تنگناهای فراوانی روبه‌رو است نوع‌آوری در حوزه تأمین اعتباری می‌تواند کمک‌حال دستگاه‌ها باشد.

این نماینده مردم در مجلس درباره برگزاری همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی٬ گفت: برگزاری چنین همایشی و معرفی ۱۲۱ پروژه به ۹۹ شرکت‌کننده از ۱۹ کشور و ۶۳۰ شرکت کننده داخلی از ۶۸ شرکت خارجی نشان از عزم وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی دارد.

عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات مجلس اولویت‌بندی پروژه‌ها و اختصاص اعتبار به پروژه‌های مهم و اصلی کشور در وزارت راه و شهرسازی را نشانه مدیریت صحیح اعتبارات دولتی برشمرد و  یادآور شد: این وزارتخانه در جذب سرمایه‌های خارجی پیشگام است و در مقطع کنونی کشور چنین اقداماتی و حضور بخش خصوصی یک ضرورت به شمار می‌آید./

نظر شما