شناسهٔ خبر: 133386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین جلسه شورای مسکن استان گلستان مطرح شد؛

واگذاری ۶۰ قطعه زمین به واجدین شرایط قانون حمایت از خانواده در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در دومین جلسه شورای مسکن گلستان از آماده شدن قرارداد واگذاری ۶۰ قطعه زمین به واجدین شرایط، در راستای حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک در ابتدای جلسه شورای مسکن گلستان گزارشی از وضعیت فعلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ارائه کرد و گفت: کل نیاز سالانه مسکن ملکی شهری گلستان ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد است  که در سال اول این طرح تا کنون ۹۷ هزار و ۱۳۳ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و ۸۳ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند، اظهار کرد: تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۳۳۶ هکتار زمین تامین شده است.

وی در خصوص وضعیت اجرای این طرح در مرکز استان گفت: در حال حاضر پروژه های ۱۸۰  واحدی سایت سعدآباد گرگان به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۲۲۰ واحدی این منطقه با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ۴۸۰ واحدی سایت آرامش و ۷۰۰ واحدی سایت آسایش گرگان فعال می باشد.

ملک افزود: در شهرستان گنبد نیز پروژه ۹۶ واحدی سایت بهاران که جزو اولین واحدهای افتتاحی طرح نهضت ملی رمسکن در گلستان خواهد بود، پیشرفت خوبی دارد.

وی در ادامه گفت: رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: طرح تفکیکی زمین ۲۴ هکتاری گنبد نیز تهیه و عقد قرارداد با مشارکت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین در این جلسه از برنامه ریزی برای احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب خوابگاه های متاهلی در راستای قانون جوانی جمعیت خبر داد و افزود:  براساس توافق مابین وزارت علوم، تحقیقات با وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب خوابگاه‌های دانشجویی، تاکنون برنامه ریزی های لازم برای احداث ۲۰۰ واحد در استان انجام شده است.

ملک ادامه داد: هنوز سهمیه خاص و مشخصی از مجموع ۲۰۰ هزار واحد کل کشور به گلستان داده نشده، اما این سهمیه منوط و مشروط به استقبال و نیاز واحدهای دانشگاهی می باشد.

وی افززود: در حوزه دانشگاه‌های آزاد اسلامی نیز به منظور احداث مسکن در اراضی مازاد برای کارکنان و اعضای هیات علمی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، جلسات خوبی با روسای این دانشگاه در شهرهای مختلف گلستان‌ داشتیم.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: تا کنون در این حوزه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس مذاکرات انجام شده و به زودی قرارداد آغاز عملیات اجرایی آن در سه هکتار از اراضی مازاد این دانشگاه امضا می‌شود.

ملک افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و در قالب اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در استان، برای ۵۵۴ خانواده دارای سه فرزند به بالا برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از این تعداد، در این بخش، ۶۰ قرارداد واگذاری زمین به خانواده‌ها آماده شده و مابقی قراردادها نیز تنظیم و در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت.

گفتنی است دومین جلسه شورای مسکن گلستان در سال جاری، عصر شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، و سایر اعضای شورای مسکن استان برگزار شد.