شناسهٔ خبر: 133430 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی خواستار شد؛

تسریع مجلس در تصویب لایحه مالیات بر معاملات مکرر مسکن

سید جواد سادات مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی ضمن درخواست تسریع در تصویب لایحه مالیات بر معاملات مکرر مسکن اجرای آن را سبب کاهش سوداگری در بازار مسکن عنوان کرد.

سید جواد سادات مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن تاکید بر عرضه واحدهای خالی توسط مالکان تا پایان اردیبهشت به بازار اجاره مسکن گفت: در شهرهای جدید موضوع عرضه مسکن در حال پیگیری است و مالکانی که در شهرهای جدید و سایر کلانشهرها هستند تا پایان اردیبهشت فرصت دارند واحدهای خالی خود را به بازار اجاره مسکن عرضه کنند.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی یکی از اقدامات موثر در ساماندهی بازار اجاره را تصویب لایحه مالیات بر معاملات مکرر در حوزه مسکن عنوان و اظهار امیدواری کرد تا با تصویب لایحه دولت در مجلس بتوان در این خصوص گام‌های موثری برداشت.

سادات تصریح کرد: اجرای مالیات بر معاملات مکرر مسکن سبب کاهش سوداگری در بازار مسکن خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد تا با اجرای مالیات بر معاملات مکرر حرکتی جهشی در ساماندهی بازار مسکن ایجاد شود.

به گفته وی، برای قراردادهای بلندمدت ابزار تشویقی در نظر گرفته‌ شده و در لایحه‌ای که به مجلس ارایه شده برای مالکانی که قراردادهای ۲ تا ۳ ساله منعقد کنند و مبلغ رهن خانه را در بانک قرار بدهند معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.. مقرر است تا نرخ سود برای این متقاضیان افزایش یابد.