شناسهٔ خبر: 133460 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد؛

جلوگیری از حفر هرگونه چاه غیر مجاز در اراضی ملی

جنتی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از مراقبت این اداره کل در حوزه اراضی ملی استان تهران و جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: هرگونه تصرف اراضی ملی اعم از کاشت درخت و یا حفر چاه غیر مجاز را رصد کرده و با آن مقابله خواهیم کرد.

جنتی در ادامه گفت: جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز با هدف صیانت از اراضی ملی و همچنین اجرای طرح احیا و تعادل بخشی به منابع آب زیر زمینی و صیانت از منابع آبی استان انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله‌ها، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که در این مسیر و در راستای حفظ منابع ملی استان از حفر چاه‌های غیر مجاز در اراضی ملی جلوگیری می‌کنیم و یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در این زمینه کاملا هوشیار و مراقب است.

حسین جنتی حفظ منابع آبی استان تهران را نه تنها وظیفه امور آب تهران و شهرهای استان بلکه وظیفه ای جدی برای تمام ارگان‌ها، نهادها و سازمان های مسئول عنوان کرد و گفت: بحران آب بالاخص در فصل تابستان در استان جدی است و ضروری است تمام نهادها و ارگان‌ها و دستگاههای ذی مدخل با هوشیاری کامل عمل کنند.