شناسهٔ خبر: 133491 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز:

انعقاد قرارداد روکش آسفالت شهر گرمدره

البرز جلسه کاهش تصادفات استان البرز در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات شهدای دولت به ریاست استاندار البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان البرز؛ در جلسه کاهش تصادفات استان البرز که در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات شهدای دولت به ریاست استاندار البرز برگزار شد، به گفته علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز از انعقاد قرارداد روکش آسفالت شهر گرمدره که تخریب شده بود خبر داد و افزود: مسیر کمالشهر به ساوجبلاغ مشکل روشنایی دارد که باید این مشکل نیز به منظور کاهش تصادفات برطرف شود. وی همچنین به منظور جلوگیری از آسیب خودروهای سواری در تصادفات با کامیون ها پیشنهاد داد تا از کامیون ها خواسته شود دو سمت سپر عقب و جلو حفاظ نصب کنند و از مراکز ارائه دهنده معاینه فنی خواسته شود تا زمانی که این محافظ ها نصب نشده به کامیون ها معاینه فنی داده نشود.
در ادامه جلسه رئیس پلیس راهور استان البرز سرهنگ رحمتی پور: طبق آمار، ۷۷ درصد از کل تصادفات مربوط به عابرین و بیشترین سهم فوتی و جرحی در ساعات ۱۶ تا ۲۰ بوده است. این تصادفات بیشتر در بلوارها اتفاق می افتد. ۴۳ نقطه حادثه خیز و ۱۰۵ نقطه با روشنایی ناکافی در استان وجود دارد. و نیز گفته شد: در ایام عید نوروز ۴۷ درصد تصادفات به علت تخطی از سرعت مجاز بوده است.
در ادامه استاندار البرز دستور داد برای جابجایی ترمینال های کرج و بازار میوه و تره بار محمدشهر تدابیری اندیشیده شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز ضمن تشکر از سرهنگ کرمی، فرمانده پلیس راه استان البرز و سرهنگ رحمتی پور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: بعد از استان تهران پرتردد ترین استان بودیم با این حال در کاهش تصادفات هم در مبدأ و هم در مقصد استان البرز در رتبه اول بوده است.
احمد افضلی با اشاره به اینکه ترمینال ها تنها به ۲۰ درصد مسافران خدمات ارائه می دهند و بیشتر مسافران از حاشیه اتوبان سرویس دهی می شوند، گفت: میادین توحید، حصارک و میدان شاه عباسی باید ساماندهی و مسافران در ترمینال شهید کلانتری متمرکز شوند.

در این جلسه مقرر گردید: پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز برای جلوگیری از ورود کامیون ها به آزاد راه کرج-قزوین و هدایت آن ها به آزاد راه الغدیر طرح ارائه دهند و همچین مشکلات ریزش سنگ ها در ورودی جاده چالوس بعد از میدان امیرکبیر، مسیر پل کلاک-قزوین و طرح میدان شهید سلطانی کرج حل شود. در ادامه مصوب شد: کیوسک هایی که بعد از ترمینال شهید کلانتری قرار گرفته اند، جمع آوری شوند.