شناسهٔ خبر: 133545 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

بررسی طرح تفصیلی و سنجش کاربری‌ها و شبکه معابر شهر قمصر در قالب محله‌های آن

محمد بناییان - اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در جلسات کمیسیون ماده پنج یکماه اخیر علاوه بر بررسی‌ طرح‌های تفصیلی، موارد جاری و طرح تفکیکی نهضت ملی مسکن هشت شهر، طرح تفصیلی شهر قمصر (کاربری‌ها و شبکه معابر) در قالب محله‌های شهر مورد سنجش قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به برنامه ریزی‌های بعمل آمده و برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج استان اصفهان در فواصل زمانی کوتاه، اظهار داشت: در یکماه اخیر جلسات کمیسیون ماده پنج شهرهای اصفهان، نطنز، آران و بیدگل، تیران، قمصر، منظریه، دهق و نجف‌آباد برگزار شده است.  

وی اذعان کرد: در طی این جلسات طرح تفصیلی شهر قمصر (کاربری‌ها و شبکه معابر) در قالب محله‌های شهر، طرح تفصیلی شهر منظریه (تدقیق محدوده و شبکه معابر)، موارد جاری و طرح‌های تفکیکی نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طرح جامع شهر قمصر (از توابع شهرستان کاشان) در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده و تهیه طرح تفصیلی این شهر نیز با توجه به وجود باغ‌ها و مراکز گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین تاثیر بسزایی در ساماندهی مراکز گردشگری و توریستی خواهد داشت.  

وی در خصوص وضعیت طرح تفصیلی شهر منظریه (از توابع شهرستان شهرضا) بیان داشت: این طرح در قالب تدقیق محدوده و شبکه معابر در جلسه کمیسیون ماده پنج مورد بررسی قرار گرفت و کاربری‌ها نیز در جلسات آتی بررسی می‌شود.  

بناییان با اشاره به اینکه موارد قابل ارائه به کمیسیون ماده پنج در دو بخش موارد جاری و طرح‌های تفصیلی تقسیم بندی شده است، گفت: در سال‌های اخیر و در راستای کاهش نیاز به ارسال موارد مختلف به این کمیسیون، تلاش ویژه برای تهیه طرح‌های تفصیلی بعمل آمده تا به این ترتیب این قبیل موارد و مشکلات در قالب طرح‌های تفصیلی حل و رفع شود.  

وی عنوان کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام پذیرفته برای برگزاری جلسات، حداقل یک جلسه کمیسیون ماده پنج در ماه برای بررسی موارد کلانشهر اصفهان برگزار خواهد شد و برای شهرهای با جمعیت بالای ۳۰۰ هزار نفر هر دو ماه و برای شهرستان‌های با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت هر سه ماه و به همین ترتیب متناسب با جمعیت شهرستان جلسات اختصاص داده شده است.