شناسهٔ خبر: 133667 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تصویب وام ۵۵۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن در شورای پول و اعتبار/تشویق مالکانی که قراردادهای اجاره بیش از ۲ سال امضا کنند

طرح نهضت ملی مسکن تشویق مالکانی که قراردادهای اجاره بیش از ۲ سال امضا کنند، اجرا و ساخت ۳۹۸ هزار واحد طرح نهضت ملی توسط بنیاد مسکن، تصویب وام ۵۵۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن در شورای پول و اعتبار بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تصویب وام ۵۵۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن در شورای پول و اعتبار

وزیر راه و شهرسازی از تصویب تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی برای طرح نهضت ملی مسکن در شورای پول و اعتبار خبر داد.

سرعت‌بخشی به کشف خانه‌های خالی و ساماندهی بنگاه‌های معاملات املاک

سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار مسکن با بررسی موضوعات ساماندهی بازار واحد های مسکونی استیجاری، سرعت‌بخشی به شناسایی خانه‌های خالی، ساماندهی بنگاه‌های معاملات املاک و برخورد با بنگاه‌های املاک فاقد مجوز برگزار شد.

برنامه‌ریزی فضایی برای تحقق شبکه شهرهای پایدار

با حضور معاون دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه هبیتات، دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، گسترش همکاری‌های کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران و تصویب نهایی سند مهم برنامه‌ریزی شهری (NUP) و اجرای فاز دوم این پروژه و عملی کردن بخشی از برنامه‌های تدوینی به خصوص در حوزه شهرهای هوشمند مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

تفاهمنامه همکاری‌های مشترک با هبیتات به منظور اصلاح بافت فرسوده

نماینده دفتر آسیا و اقیانوسیه برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران طی جلسه‌ای بر انعقاد تفاهمنامه جدید همکاری‌های دو طرفه به منظور اصلاح بافت فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی تاکید کردند.

گزارش بازدید تیم مشترک وزارت کشور و راه و شهرسازی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات خودمالکی برعهده بانک مسکن نیست بلکه بر عهده سایر بانک‌ها نهاده شده است از تصمیم دولت برای تسریع در فرایند ساخت و ساز و ارایه تسهیلات در استان‌های مازندران و آذربایجان‌غربی خبر داد.

ساخت ۳۹۸ هزار واحد طرح نهضت ملی توسط بنیاد مسکن در حال انجام است

رییس بنیاد مسکن گفت: در مجموع توسط بنیاد مسکن ۳۹۷ هزار و ۹۲۸ واحد نهضت ملی در شهرها و روستاها اجرا شده و یا در حال اجراست که ۱۱۹ هزار و ۱۳۹ واحد تکمیل و تحویل شده است.

بیش از ۲۶۵ هزار واحد نهضت ملی در روستاها عملیاتی شد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن بیش از ۲۶۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها خبر داد.

۲۰ هزار واحد مسکونی اقشار کم درآمد در سال جاری تکمیل و احداث می‌شود

معاون بنیاد مسکن از برنامه بنیاد برای تکمیل و احداث ۲۰ هزار واحد اقشار کم‌درآمد در سال جاری خبر داد.

زمین لرزه ۳.۹ ملارد خسارتی در پی نداشت

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه گسل چاقو گسل احتمالی مسبب زلزله ملارد با بزرگی ۳.۹ است و خسارتی برای آن گزارش نشده است گفت: ساکنان ملارد،شهریار، شهر جدید اندیشه و منطقه ۲۲ تهران زمین لرزه را حس کردند.

تشویق مالکانی که قراردادهای اجاره بیش از ۲ سال امضا کنند

مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: در لایحه ارائه شده دولت به مجلس برای مالکانی که قراردادهای اجاره بیش از دو سال امضا کنند و مبلغ رهن خانه را در بانک قرار بدهند معافیت‌های مالیاتی و افزایش نرخ سود برای این متقاضیان پیشنهاد شده است.

آغاز فعالیت گشت‌های شناسایی بنگاه‌های املاک غیرمجاز و خانه‌های خالی

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی پویش صاحبخانه خوب و بنگاه معاملات امین و آغاز فعالیت گشت‌های شناسایی بنگاه‌های املاک غیرمجاز و خانه‌های خالی از امروز در تهران و پردیس خبر داد.

آیین‌نامه تأمین مسکن نخبگان و جوانان تدوین‌ می‌شود

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: آیین‌نامه‌ای در خصوص تامین مسکن نخبگان و جوانان تهیه و تدوین شده است که به زودی مصوبه هیات وزیران را دریافت می‌کند.

تسریع مجلس در تصویب لایحه مالیات بر معاملات مکرر مسکن

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی ضمن درخواست تسریع در تصویب لایحه مالیات بر معاملات مکرر مسکن اجرای آن را سبب کاهش سوداگری در بازار مسکن عنوان کرد.

عقب‌ماندگی‌های حوزه مسکن ایثارگران جبران می‌شود

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌ها و نهادهای مختلف منعقد شده که عقب‌ماندگی‌های گذشته در حوزه مسکن ایثارگران جبران شود.